Nieuw horloge laten afregelen

Ik vind die nieuwe Seiko duiker wel knap, maar ik lees dat het caliber 6R15 standaard niet goed afgeregeld is. Eerder een hit or miss. Maar het kan wel goed afgesteld worden door een horlogemaker.

Vandaar mijn vraag, laten jullie dit doen in geval van een miss en bij wie?

Wat kost zoiets, want het betreft enkel afstellen, geen onderhoud.

In welke regio zit u? Voor afregelen is stad en land afreizen niet nodig omdat het een relatief simpele ingreep is. Het is tientjeswerk meestal en kan gedaam worden waar je op wacht.
Edit: Overigens hoef je er niet vanuit te gaan dat het nodig is zolang je niet verwacht dat hij spatzuiver loopt (een afwijking van ±10sec of minder is best haalbaar als hij uit de doos komt).

Door een kundige horlogemaker kunnen ze goed afgeregeld worden. Kost 1-2 tientjes.

Ok,

Is pas nodig als het horloge er is en dan enkel indien de afwijking te groot zou blijken te zijn.

Afwijking groter dan 7 sec/24 u zou me beginnen storen.

Afhankelijk van wel type horloge het is, kan het lastiger zijn. Een MM300 met zijn unibody is wellicht iets meer dan 2 tientjes…

Kijk ff voor een horlogemaker bij u in de buurt die ook uw horloge kan controleren op waterdichtheid na het afregelen conform de fabrieksnormen.

www.uurwerkherstellers.nl

Een mm300 met 6r15? :wink:

Oeps, niet wakker…

Slechts 2 in België, kon beter.

Maar dank je voor de tip.

Het valt allicht enorm mee met de gangafwijking. Maar horlogemakers lijken in B nog schaarser dan in NL.