Nieuwe Orient "President" Day/Date Automatic - goud is fout - VERKOCHT SLOTJE SP

Deze goudkleurige “made in Japan” Orient Day/Date met fluted bezel stond lang op mijn shortlist. Ik moet het echter maar onder ogen zien: 36mm en Hans worden echt geen vrienden. Daarom mag ook deze ingetogen look-a-like (qua maat dan :smile:) naar een nieuw baasje/bazinnetje.

Ik verbaas mij over de afwerking en kwaliteit van deze Orient. Hij is echt heel erg goed gemaakt en heeft zelfs een fatsoenlijke band met clasp en een geschroefde kroon en caseback.

Merk en type: Orient Oyster Gold Day/Date
Diameter zonder kroon: ca. 36mm
Dikte ca. 11mm
Glas: saffier met vergrootglaasje/bubble zodat je de datum beter kunt zien
Uurwerk: Orient 46E40 automaat met 21 Jewels, 21,600 BPH (6 tikjes per seconde), dag & datum display (dag = Engels) en ca. 40 uur gangreserve. Dit uurwerk is non-hacking en non-handwinding, dus de secondenwijzer staat niet stil als de kroon geheel is uitgetrokken en je kan het uurwerk niet met de hand opwinden > dat gebeurt door je polsbeweging
Dial: prachtige sunburst met weergave van de uren, minuten (rode wijzer voor mooi contrast) en vloeiende secondes, lichtgevende verf op wijzers en indices
Kroon: geschroefd (!)
Waterdicht: 100m (10ATM)
Afwerking: de kast, kroon en middelste links van de Jubilee-band zijn hoogglans gepolijst, waar de buitenste links van de band geborsteld zijn. Dit geeft een speels effect.
Band: Jubilee met afwisselend gepolijste/geborstelde links, deployant clasp met Orieng-logo en pushers, nog in de stickers en op volle fabriekslengte tot een pols van ca. 20 cm (ik heb 19/19,5cm en zou er 1-2 schakels tussenuit moeten halen)
Garantie: een vol jaar Orient-garantie (garantieboekje aanwezig)
Leveringsomvang: (om)doos, tag, kussentje, origineel doosje, garantieboekje en instructieboekje
Vraagprijs: €210 inclusief aangetekende verzending naar Nederland of €215 naar België
Ophalen in Twente kan ook, gaat er een tientje af.

Meer foto’s op verzoek verkrijgbaar natuurlijk.

Ploaties:

6 likes

€10 eraf, dus nu €200 inclusief verzending binnen Nederland. Andere landen: even overleg s.v.p. Komen we altijd uit.

Verkocht. Hier mag een slotje op. HF en koper bedankt!

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.