Nieuwe regel: alleen nog maar zelfgemaakte foto's posten

Wat ik me afvraag @Jur;

Liggen de claims bij bedrijven / horloge merken?
Of bij fotografen van blogs ed?

Want dat eerste lijkt me sterk & het tweede kan ik -soort van- inkomen.
Kan je daar eventueel wat meer duidelijkheid in verschaffen? Of gaat het gewoon 100 % op slot, incl fotografie van de merken zelf?

Overigens zijn daar ook prima regels voor te omschrijven die wat minder strikt zijn. Er is genoeg ‘open content’ online.

Voordeel is wel dat de website vast sneller gaat straks😂

5 likes

Helaas zijn die gif plaatsers vaak ook zeer kundige hobby fotograven!!

2 likes

Ben wel benieuwd uit welke hoek dit komt. Dit is een horlogeforum, kan me niet voorstellen dat dit uit de fabrikantenhoek komt, die zouden juist blij moeten zijn met de extra exposure. M.i. kun je HF dan beter opdoeken, want de helft van de topics gaat over horloges die mensen graag willen hebben, informatie over willen, horlogenieuws willen delen, etc.

Op WUS, TZ en Uhrforum staat hierover niets, dus waarom precies HF? Kun je daar wellicht iets meer over vertellen @Jur?

22 likes

We kunnen ook nadenken over copyricht c.q. bronvermelding…

Waarom zou je inderdaad geen fabrieksfoto’s van een horlogemerk mogen plaatsen? Het helpt hen alleen maar mee lijkt me …

//eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.net"//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net7//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net7//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net"//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netZ//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netG//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netG//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net;//eu1.dh-cdn.net)//eu1.dh-cdn.net

3 likes

Mag je wel links naar foto’s plaatsen?

1 like

Het probleem zou kunnen worden opgelost door te linken naar foto’s ipv de foto’s zelf te posten

1 like

Formeel ook niet. Kijk maar naar Geenstijl vs Patricia Paay…

Daar is dus geen duidelijkheid over maar Jur is driftig aan het typen…

Daar kwam wat meer bij kijken…

Het gaat om copyright, dus een link mag dan toch wel ?

De positieve kant van deze beslissing is, dat we nu allemaal een fatsoenlijk fototoestel gaan aanschaffen, een mooi fototentje gaan inrichten, een gebalanceerde belichting toepassen en onze eigen foto’s vol trots hier gaan plaatsen. Ik zie er naar uit!

2 likes

Dit lijkt mij wel een goed idee inderdaad :+1: Dan zou ik verder geen probleem meer zien :laughing: :wink:

Net mijn gedacht, zo kan je niet meer discussiëren over nieuwe horloges of aanbevelingen enz. Ik kan me voorstellen dat het van de kant van de horlogewebsites komt (Fratello, ABTW, Hodinkee ed…), als je hun foto’s hier plaatst hebben ze de views niet meer. De horlogefabrikanten zullen er inderdaad wel niet rouwig om zijn.

1 like

En ik neem aan dat in off topic dit ook voor andere dingen geldt. Geen foto meer van een binnenkort te verschijnen vulpen.

2 likes

Geblokkeerde link?

Nog meer geld uitgeven dus :wink::smiley:

Nee sorry, was heel flauw van mij. Al weg gehaald

1 like

Dan kunnen we alleen de ‘… only’, NA en te koop topics houden ongeveer. Bij dezen hebben alle leden van horlogeforum het auteursrecht over de door mij hier geplaatste foto’s (al zijn dat er niet veel).