Nieuwe Rolex trend: TR

Ben ik de enige die laatste tijd merkt, dat de meeste courante Rolex modellen hier TR zijn.

Steeds vaker zie ik alleen TR, en niet TK.

Hoe zou dit komen? Lastiger om na verkoop, iets fatsoenlijks terug te kopen tegen normale prijs? Net zoals bij huizen.

1 like

Om de verkoopregels te omzeilen.

42 likes

Geen prijs willen noemen en zo via PB belachelijke prijzen vragen?

30 likes

Dit dussssss…

1 like

In ander topic al uitvoerig besproken, oprechte vraag of de discussie weer aanzwengelen?

Dit is een oprechte vraag van mij.

Laatste zocht ik een sub of iets in die richting. Alle interessante horloges die hier online kwamen in de verkoophoek waren TR.

2 likes

Dat verklaart waarom ik meestal geen antwoord krijg op ruil ideetjes…

3 likes

Nee, want ik wilde kopen. Niet ruilen.

TR = Prijs op aanvraag :face_with_hand_over_mouth:

14 likes

Ze willen waarschijnlijk ruilen voor een stapel cash…

2 likes

Zo zijn ze, die Rolex eigenaren!!

7 likes

Nou, ik veroordeel dat verder niet hoor.

TR is lachwekkend…Als ik van een horloge af wil dan zet ik het toch gewoon TK, dan kan ik daarna zelf bepalen wat ik met mijn geld ga doen.

1 like

TR: 126710BLNR
Merk en model: Rolex
Leeftijd: 2021
Alleen te ruil! Ruilopties zijn 40 briefjes van €500,-. Ik zoek ook nog briefjes van €50,-. Dus als je er daar 400 van hebt, is dat ook bespreekbaar. Geen andere voorstellen aub!

approved

O en @schaap&citroen: dit is een grapje he! Ik ben heel blij met de GMT!

60 likes

:joy::joy:

3 likes

Sneu gedoe dit. Forumregels aanpassen zodat er altijd een vraagprijs/ruilwaarde moet worden aangeven. Als je ze nodig je net verworven Rolex met dikke winst moet verkopen ga je maar lekker naar de grijze handel.

4 likes

Leuk bedacht maar dan is het nog steeds niet waterdicht. Je kunt wel verplichten om een ruilwaarde op te geven voor het horloge waarmee wordt geadverteerd maar hoe zie je toe op de inruilwaarde van het horloge dat wordt ingeruild? Je kunt dat niet voor elk horloge gaan beschrijven, laat staan bijhouden.

1 like

Goed punt.

Heb zelf een 214270 uit 2015, nieuwprijs destijds was € 6.000,-
Een 114060 was destijds € 6.900,-.

In theorie zou ik mijn Explorer nu dus kunnen ruilen voor een Submariner met een opleg van € 900,- van mijn kant.
Not gonna happen :wink:

2 likes

We zijn weer lekker aan het generaliseren… TR is niet altijd een verkapte verkoop advertentie…

Laatst een PB gedaan naar een TR aangeboden Rolex, of ik deze misschien niet kon kopen? Helaas, enkel en alleen (in)ruil. Ik had niets waar ik afscheid van wilde nemen helaas.

Zelf ook een TR advertentie gehad, enkel modellen ter inruil aangeboden gekregen waar ik niets mee had of financieel onrealistische voorstellen. (Niveau marktplaats) Het horloge maar naar grijs gebracht. Wat eigenlijk gewoon jammer is voor degene die op zoek zijn binnen HF, die kunnen daar de winst er bij betalen. Had het horloge liever binnen HF gelaten.

Waarom heb je dan een TR en niet een TK advertentie geplaatst…?

Heb je het horloge uiteindelijk bij een grijze dealer ingeruild voor een andere?

1 like