Nieuwe verkoopregels 2022

Vraagprijs bij ‘te ruil’ nu ook verplicht. Goed om te weten!

4 likes

Dan kan je ff wat vlaggetjes kwijt in het blauwe deel :joy:

9 likes

Ik ben nieuw op het forum maar voor mij is het belangrijk om eventueel te handelen met echte liefhebbers:). Het verkopen van horloges met een hoge winstmarge vind ik dan ook niet passend daarvoor bestaan andere platforms. Mij lijkt het ook leuker om bij de verkoop je horloge te gunnen aan een liefhebber!

Dat is wel een dingetje…. Alle inruil met opleg (gros vd voorstellen bij verkoop) zijn ook lastig.

Ben benieuwd of je er nog zo overdenkt als je bv een Submariner zou kunnen kopen en je er na een jaar weer vanaf wil.
Ik denk dat er betere (goede) doelen te bedenken zijn, waar je die 5000 euro kwijt kan, dan aan een wild vreemde horlogeliefhebber. :slightly_smiling_face:

1 like

Maar dat zou betekenen dat ik die submariner ook al voor een niet al te hoge opgeblazen prijs koop dus je maakt er in ieder geval dan geen verlies op. Ik ben zeker niet tegen handelen (werk in de sales) maar daar zijn andere plekken voor :slight_smile:

Op dit forum zijn er horlogeliefhebbers die het juist waarderen als een horloge tegen de inkoopsprijs van grijze dealers wordt aangeboden.

1 like

Als je hier een horloge verkoopt heb je 0 garantie dat het daarna niet ergens anders voor een hogere prijs te koop zal staan.

2 likes

Ah oke prima zoals gezegd ben ik relatief nieuw hier dus de ‘gentleman agreements’ zijn me nog onbekend :wink: . Ik zal vast een keer gaan meemaken als ik afscheid neem van een horloge.

Mocht je een Submariner tegen list kwijt willen?
Ik ben een

:slightly_smiling_face::+1:

1 like

Haha was het maar zo’n feest. Maar het gaat niet alleen over list toch? Stel ik heb een horloge op de grijze markt gekocht en heb het aankoopbewijs. Volgens mij mag ik die dan niet verkopen voor meer dan dat bedrag. Dat kan hoger dan list zijn maar ik maak dan geen winst op het horloge. (Ik ben niet eens level 2 maar moet me tegen die tijd maar eens goed inlezen).

1 like

Nee inderdaad maar jouw voorbeeld sloot dat scenario ook niet uit.

Zie het maar als een waarschuwing dat sommige liefhebbers, geld meer lief hebben :slightly_smiling_face:

Juist inderdaad! Snap ik hem:).

1 like

Dan kan ik mijn Speedmaster van 15 jaar oud dus niet voor een marktconforme prijs verkopen…

Niet dat die ooit de deur uit gaat, maar het lijkt me dat er een ‘nuance’ in de stelling zit…

Ik zou eerst de verkoopregels even lezen :wink:

1 like

Mijn maanden duren gewoon hèeeeel lang… :rofl:

2 likes