Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Ah ja, duidelijk. Vervelend dat je geplande NA niet doorging.

Ik heb gistteren meerdere filmpjes vd zenith gekeken. Bij mij begint hij ook wel te jeuken. Mooi ding! Denk.alleen dat hij na de hype wel occasion te vinden gaat zijn.

1 like

Schitterend! Gefeliciteerd!

Deze foto’s verrassen mij ten positieve! Ziet er geweldig uit!

Ik heb zonet het hele topic gelezen, best vermakelijk en vermoeiend tegelijk :sweat_smile:

De witte heeft in een oogopslag toch wel wat weg van die “ene”, maar deze zwarte is uniek in mijn optiek.

1 like

Vind de Zenith hier frisser en scherper ogen. Dit moet een droom zijn voor de marketingafdeling van Zenith. Als ze slim zijn blijft deze mondjesmaat uitgeleverd worden en houden ze de interesse over een lange periode vast. Dé vraag is wat de 2ehands prijzen gaan doen en of er meer is dan schaarste om die te beinvloeden. Leuk om te volgen.

2 likes

Zenith is in de VS ook flink aan het adverteren met de Chronomaster en de nieuwe ambassadeur voor het merk…

4 likes

Met een standaard productie capaciteit van “slechts” 30.000 horloges per jaar betwijfel ik of ze productie van de Chronomaster zomaar fors kunnen opschalen. Een luxe positie inderdaad die waarschijnlijk zijn stempel zal drukken op de prijzen. Ik meen van mijn AD opgevangen te hebben dat in de Maart de eerste prijsverhoging er al aankomt…

In 2019 lag de jaarcapaciteit op 21.000 stuks en was er discussie om op te schalen naar 25.000 maar dat zal door corona vast niet gelukt zijn. Als je dit vergelijkt met Rolex die in 2019 ongeveer 1.000.000 stuks produceerde en in 2020 terugviel naar 900.000 door corona is het niet te verwachten dat ze een plotselinge grote vraag kunnen leveren. Straks zijn ze nog lastiger te vinden dan het D woord…

Om het wat te relativeren, Zenith heeft limited editions van <1000 stuks waarbij het soms jaren kost om ze allemaal te verkopen. Het is geen groot merk in productie maar wel in kwaliteit en historie en daar ligt de charme voor een deel.

1 like

Goedemorgen!

31 likes

Die zijn helemaal niet lastig te vinden. Bijna iedere grijze dealer heeft ze op voorraad.

Wat cool zeg!! :heart_eyes:

1 like

Klopt, alleen bij de AD zijn ze lastig zoals alle sportmodellen van Rolex nu. In absolute aantallen zijn er natuurlijk enorm veel, chrono24 staat er ook vol mee. Maar zelfs toen ik <10 jaar geleden mijn Sub C kocht toen ik binnenliep bij S&C en een leuke korting van 10% kreeg als vaste klant was een D… al een wachtlijst artikel. Ik zou het wel leuk vinden als dat nu ook een keer met een Zenith horloge gebeurt :slight_smile:

1 like

Dit gaat wel sneu worden voor de andere horloges in de box :slight_smile:

1 like

Grappig dat je dit zegt, heb net even de andere horloges om gedaan om dat te toetsen :smiley: Ik heb nu de ZEP 38mm even om en die draagt echt heel anders, iets kleiner en iets meer dressy. De Sub (no date) blinkt uit in zn eenvoud waar de Chronomaster iets drukker/levendiger is. Ze vullen elkaar mooi aan dus!

Deze week nog even terug naar @Deniz om de band aan te laten passen want die draagt nu nog niet helemaal lekker, en dan eens kijken hoe lang de Chronomaster non-stop gedragen wordt :smiley:

5 likes

Aaron Rodgers, behoorlijk door het ijs gezakt dit jaar. Dan heeft IWC het beter gedaan met TB12!

Heb heel weinig met die merk ambassadeurs maar dan zie ik ook Rolex and Breitling in ieder geval betere keuzes maken dan Zenith…