Nog een keer, maar dan goed

Hier een paar ‘goede’ foto’s van de Alpina. Door het gebolde glas, krijg je bijna altijd spiegeling.
Op Gerard’s advies heb ik het bandje wat spannender gemaakt. Eerst gestript met aceton en toen de kleur er weer opgezet met speciale schoenenwas.
Toen met een korrel 600 schuurpapier erover heen gegaan en toen een keer met 1500.
Waar je geschuurd hebt neemt het leer de kleur nog dieper op.
Een keer goed in de olie gezet, en voila. Ben zelf nog niet helemaal tevreden, maar oogt al aardig vintage!.

Mooie gebogen bodem, de kast heeft toch wel een paar plekjes.

zeer mooi :slight_smile:

Mooi resultaat zo met dat “vintage” bandje. Nu vind ik het nog mooier!

De plaat is niet perfect, al leek dit op de fotos van de veiling wel zo. Er is een hele hoop vernis af (ongeveer de helft van de hele wijzerplaat) maar omdat het zwart is zie je het alleen in daglicht.
Kast is er nog redelijk aan toe, heeft een paar flinke slijtplekken, en kleine putjes in de kast.

MIsschien weet Freddy of er iets aan te doen is. Iemand vertelde me namelijk dat hij niet geschuurd kon worden, aangezien die putjes erop duiden dat ie bros aan de binnenkant kan zijn. Als je dan de sterke toplaag weghaalt kan dit wel eens funest zijn.
Misschien dat ik ooit nog iets aan de plaat laat doen, maar dat zien we dan wel.

Prachtig klokje Tom,(tu)
mooie combinatie die zwarte wijzerplaat met dat bruine geschuurde bandje.
wat zijn de afmetingen ?

Groet, André

Een schamele 24 bij 38mm. Niet erg groot dus.
Staat mij echter heel goed.

Ja, maar ik denk dat de hoogte 90% van het smalle goedmaakt. Ik ben door je aanwinst ook naarstig op zoek… :smiley:

Hallo Tom,

Zo te zien op de foto is de kast niet van staal maar belegt met een chroomlaag op koper ofwel een bezellegering.
Kan je dus niet schuren. Is een metaal typisch voor die periode.

bloedmooi horloge.
veel plezier ermee.
gr oscar

En opnieuw laten verchromen zal ook wel niet lukken. Het is lastig een goed bedrijfje te vinden dat dat doet, en dan nog lukt het ze niet altijd (zoals een aantal presenteer schalen uit m’n familie kunnen aantonen).

Die putjes zijn waarschijnlijk een gevolg van corrosie door zweet?

In de bodem staat dat ie van acier inoxydable is. En dat dat op de hele kast slaat.
Hij heeft ook niet de glans van chroom.

zal wel eens met een kraspennetje aan de binnenkant kijken of ik op de onderlaag kom.

“inox” is geen absolute garantie dat er geen corrosie kan optreden … Aluminium weerstaat normaliter ook allerlei vormen van corrosie (omdat er in feite heel snel een dun laagje inert alu-oxide op komt), maar toch zijn er mensen met behoorlijke putjes in hun alu Powerbook …

Ziet er goed uit Tom (tu), daar zou ik niet al te veel meer aan doen!

Bandjes voor zulke horloges kun je nog wel kopen op Ebay (deze is gelijmd denk ik??) zoeken op “open end”, “fixed lugs” of “wirelug” - watchband; in Duitsland op trefwoord “feste stege”, daar hebben ze ook nog leren bandjes die je zo erop kan “klikken” (zie bv artikelnr. 8920463176)
De “open end” bandjes van ebay-verkoper rmnilsen vind ik zelf heel behoorlijk, die kun je met metalen clipjes monteren.

Groet,

ja dan heeft de de Ibook van PolyCarbonaat toch zo z’n voordelen :smiley:

Mwah… die houden zich bij intensief gebruik toch i.h.a. minder dan de Pillowboekjes … Maar da’s meer voor een ander forum :slight_smile:

Er zijn er ook te koop op timewatch.com; zie de foto’s van m’n nieuwe Poljot Night Hunter