Nog één te gaan

Wat zou er volgens jou op het lege plekje goed staan?

Dit jaar een beetje begonnen met de horloge hobby. En ik wil voor een 3-piece collectie gaan. Niet teveel, maar een beetje ingetogen.

Ik zit nu op 2/3:

Seiko SKX013: de eerste aankoop, ergens in februari. Een heerlijke duiker en ideaal voor de vakantie en het buitenleven. Echt een topding.

Tudor Black Bay 36: het eerste écht luxepaardje in de horlogedoos. Mijn daily wearer, voor naar het (thuis)werk maar eigenlijk gewoon altijd om doordeweeks. Wat een mooi ding en perfecte maat. Understated met superkwaliteit.

Nog plek voor één: Er is nog één plekje over voor een toevoeging aan mijn kleine collectie. En daar zoek ik wat inspiratie. Het één en ander heb ik al overwogen maar een extra duiker of toolwatch is het niet. Dat zou maar vervangen…

Budget is ongeveer 1000 tot 1500, maar goedkoper wordt ook overwogen. Ik heb smalle :t_rex: polsen (15,5cm), dus 35mm-38mm grootte is een vereiste.

11 likes

Oh, makkelijk! Een Flagship Heritage! :slight_smile:

12 likes

Nomos Club 36!

Oerdegelijk met een in-house caliber!

15 likes

[TK/TR] Seiko “Glacier Alpinist” SPB199J1 Europe L.E - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Staat hier te koop!

6 likes

junghans meister chronoscope

8 likes

Een Stowa Antea,mocht he die niet willen dan mij ff tippen :grin:

4 likes

Doe eens gek en ga voor 1mm groter. De ML Aikon 39mm :ok_hand:

12 likes

Vooral die suggesties van de Nomos Club en de Stowa zijn wel erg tof!

Had ik nog niet overwogen, maar die lichte plaat met secondenwijzer op die manier is wel een hele leuke afwijking van de overige 2 horloges.

Vooral de Nomos met zijn inhouse uurwerk :heart_eyes:

2 likes

Je kunt ook gaan voor de Nomos Tangente

1 like

Heel simpel in het blauwe gedeelte staat een zenith el primero, dat uurwerk is prachtig, ben er zwaar verlieft op maar ik heb geen budget…

Heb je meteen iets totaal anders om!

3 likes

Een mooie speedy reduced?

2 likes

Ik denk dat mijn vrouw de speedy reduces of de FOIS (maar die is weer net wat groter en buiten budget) geweldig zou vinden. Ik vind m ook tof, maar die 800,- voor een service zie ik totaal noet zitten. Daarnaast neig ik een beetje naar een non-zwarte. Maar een all black 3-piece is ook wel weer vet.

Bedoel je deze?
Ik ben een beetje bang voor vintige hoofdpijn…

1 like

Nee man is boring, het is toch tof dat je een compleet ander horloge om doet als je dan toch een wissel doet, als je nu van skx013 denkt van ik doe wat anders om pak je de Tudor, wat in feite gewoon een duurdere skx013 is :stuck_out_tongue_winking_eye:, precies zelfde uitstraling. Sportief duiker en zwart, daarom denk ik ik kom met een chronograaf…

2 likes

Moest ik ook meteen aan denken. Lijkt me een prima idee!

2 likes

Haha je hebt een punt. Maar de Tudor BB36 is meer explorer achtig en zonder bezel. Dus voor mij wel voldoende anders :rofl:

Maarrrrr: point taken :+1:

3 likes

Hier ben ik er weer mee hoor:

binnen budget en slecht een halve mm boven gewenst formaat.

9 likes

@Blob @TheWornWatch : lug-to-lug niet te lang?

Je mist een mooie vintage in je roll!

1 like

47mm dacht ik. Dat is nog wel te doen!

1 like