Nomos, mis ik iets?

Helaas heb ik wat 19mm bandjes liggen die beter bij de zwarte zouden passen. Wat zou jij doen, blauwe bestellen en die seatbelt NATO gewoon opgeven, of zwarte bestellen zodat ge er drie banden bij had? :slight_smile:

Onder de rook van het Friese land, je moet even 15 minuten afzakken naar de NOP.

Als mijn vrouw mij niet zou vermoorden als ik het deed zou ik geneigd zijn om de Club naar een polijstboer te brengen om de lugs 2mm per kant in te korten en er een nieuw gaatje voor de spring bar in te boren. Misschien wel drilled lug.

Ik kan Nomos erg waarderen en vergeef ze de lug lengte van de Club, maar dat betekent niet dat ik het niet als schoonheidsfout erken.

Van de Ahoi zijn ze perfect. Het moet gezegd.

Omdat ik ‘m er ook wel eens in wilde flatsen bij n’n vrouw me’ mascara, Henk. Da witte gij ook.

tenor

2 likes

Poh, wat mooi :star_struck:

1 like

waarom trek je mijn woorden uit zijn verband zodat het lijkt dat ik iets anders schrijf? een zeer verwerpelijke praktijk, Er staat originele nog wat voor en wat achter. Quotes misquoten …tssss

Nomos grijpt je of het grijpt je niet. Ik heb een zwak voor het vakmanschap, de kwaliteit en vooral het lef om zich te onderscheiden! Ik heb de Club en de Metro Gangreserve gehad en de Ahoi Neomatik en de Zürich Weltzeit nog steeds in bezit. Ik blijf het toppers vinden!

10 likes

Ook te gek deze!

Alsjeblieft @Jurtz


:wink:

1 like

Ik snap wel wat je bedoelt. Op het eerste gezicht ziet het eruit als een recht toe, recht aan horloge, maar bestudeer het eens goed en je ziet hoe uniek het is. De perfecte invulling van “Less is more”. Juist veel karakter en een eigen stijl.

Maar zoals altijd: Smaken verschillen.

2 likes

De 41 mm variant geen optie? Dan heb je nog veel meer keuze qua bandjes. Ik zou de keuze voor het horloge eerst maken en daarna kijken welke bandjes je daarbij zou kunnen matchen. Banden kun je erbij kopen, een ander horloge is iets prijziger! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ah okay, dat valt dan op zich wel mee vanaf Dordrecht. :ok_hand:

Nou nou, rustig aan maar hoor. De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend.

Godsamme wat 'n goeie foto die eerste :ok_hand:

Het was maar een wietz, Henk, da witte gij ook. Amai, hoe serieus men dingen af en toe neemt.

:rofl: :rofl:

Mijn welgemeende excuses.

Die Signalweiss Ahoi die @whisky heeft is ook super.

Maar wat ik specifiek cool vind aan de Neomatik is dat het DUW uurwerk niet zo derivatief is als de Alpha calibers. Tuurlijk hebben ze bij de Alpha een Peseux 7001 van andere bruggen voorzien, beter gedecoreerd en er een hacking-mechanisme op gezet, maar de basis is nog steeds een herkenbare 7001.

De DUW 3001 is natuurlijk een prachtige in-house openingszet van ome Nomos. Als eerste zet een 3,2mm dunne automaat uit brengen met een in house balansveer en een volledige balansbrug… Tja.

Alleen jammer dat de mijne te langzaam loopt. :slight_smile: Ik zal 'm eens opsturen voor een beurt, mogen ze 'm direct een keer fatsoenlijk binnen de eigen spec reguleren.

2 likes

De club en die nieuwe van @Colnago kan ik enorm hebberig van worden de rest van de modellen doen me dan persoonlijk weer niet zoveel

2 likes

Wat een prachtig exemplaar en van de mooiste
Nomos die ik heb gezien.Tochh wat te zeuren: jammer van de witte wijzers, dat doet de afleesbaarheid geen goed.

Eigen smoel, en gewoon prachtige horloges. Kijk deze eens (WPS postte hem net al):

5 likes

Enige mooie nomos :scream:

2 likes

Ik vind zeker ook die oranje van Fate mooi, en de blauwe van Mozaiek. Maar toen deze voorbij kwam op het forum ging ik er even recht voor zittten.

1 like

Ik heb welgeteld 1 horloge dat niet zwart, grijs of wit is…

Ik ga gewoon bijna altijd voor klassieke kleuren. Snap dat mensen kleurtjes willen en mooi vinden… ik niet.

Nomos is met name voor anderen.

1 like

Jammer van de toon waarmee het topic begint. Leven en laten leven. Deze Tetra voor m’n vriendin incoming. Ze is er superblij mee. Dan zijn we er toch?

8 likes

Happy Wife = Happy Life… yip

Geen eenheidsworst maar juist eigenzinnige ontwerpen. Bezit zelf geen Nomos maar kan het merk zeker wel waarderen.

1 like