Nomos Tangente | mega full set | recente restauratie VERKOCHT SLOTJE AUB

Als je altijd al een Nomos Tangente in 35mm met het vorige uurwerk (Peseux 7001) wilde en een full set zoekt, die net volledig gerestaureerd is, pak dan je kans.

Deze Tangente bood ik eerder aan en heb hem geruild met iemand binnen HF. Helaas bleek het uurwerk niet zo goed te lopen. Daarom heeft de vorige eigenaar hem binnen HF bij een gerespecteerd lid afgegeven, die vaker onderhoudsbeurten uitvoert. We hoopten dat het uurwerk alleen even afgesteld hoefde te worden. Helaas bleek dit niet het geval.

Daarom heb ik de Nomos teruggekocht, zodat de vorige eigenaar schadeloos werd gesteld. Hierop is het uurwerk uit elkaar gehaald, volledig gereinigd, volledig geölied, afgesteld en deels geassembleerd. Tijdens de assemblage zat erg veel tegen en tot overmaat van ramp brak een montageschroefje af. Omdat hij helaas niet aan een nieuwe kon komen, zag hij verdere assemblage niet meer zitten en heeft hij de Nomos naar mij gestuurd.

Hierop heb ik de Tangente aan mijn eigen horlogemaker gegeven, die zich ook over mijn SUBDELTA’s ontfermt. Hij heeft het uurwerk eerst geïnspecteerd, daarna perfect afgesteld (er bleken nog wat zaken niet helemaal lekker te draaien) en alles met nieuwe montageschroefjes geassembleerd. Hij oordeelt dat dit een heel erg goed en nu weer heel erg goedlopend uurwerk is. De Tangente is tot slot positief op waterdichtheid getest.

Een heel verhaal hè? Deze Nomos heeft hierdoor echter een 5* VIP-behandeling met happy end gekregen en is eigenlijk weer zo goed als nieuw. Optisch verkeert hij tevens in zeer nette staat.

Hieronder een linkje naar mijn originele verkooptopic, waar ook het verplichte rijtje en de leveringsomvang staat. Aan die leveringsomvang voeg ik dus de volledige (aantoonbare) restauratie toe.

Hier enkele foto’s van de restauratie:

(wat een prachtig uurwerk hè, zonde dat deze permanent achter een dichte caseback tikt!)

Gelet op de recente restauratie vraag ik nu €1.100. Bieden mag, maar hou het netjes. Hij mag weg, maar dat hoeft zeker niet.

Ik zet hem bewust (eerst) alleen op HF te koop, omdat ik vurig hoop dat deze ongelofelijk mooie Nomos Tangente binnen de gelederen blijft.

Wees gegroet,

Hans

20 likes

Wat nieuwe foto’s gemaakt. Bauhaus all the way!

Prijs naar €1.050. Een net bod kan je altijd doen.

8 likes

Up

1 like

Naar de bodem: €999!

3 likes

Up

1 like

Up voor €975.
Ouch.

2 likes

€950 + eventuele verzendkosten

2 likes

Fatsoenlijk bod mag ook.

1 like

Uit de verkoop, wordt niks hier :smile:

2 likes

En prijs naar een messcherpe €900!

1 like

Verkocht binnen het forum! Bedankt voor het podium.

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.