OEI oei. nep Submariner gekocht?

Oei oei. Gisteren heb ik een prachtige Rolex Submariner gekocht (uit 1989) bij een grote gerespecteerde Nederlandse juwelier. Echter ben ik is gaan vergelijken met andere Submariners en heb nu erg het gevoel dat dit toch geen echte is! Horloge ziet er wel 30 jaar gedragen uit dus ik ben echt verbaasd. Het lettertype bijvoorbeeld op mn wijzerplaat ziet er helemaal niet uit zoals alle andere submariners die ik tegenkom evenals het Rolex kroontje. Zou iemand dit voor mij kunnen bevestigen? Alvast bedankt! Morgen ga ik terug langs naar de winkel . Sowieso zijn de doos en boekjes 100% innacuraat. Dit zijn submariner boekjes van een vrij nieuwe model namelijk. Erg teleurstellend… Zelfs met grote horlogezaken moet je blijkbaar toch oppassen… hopelijk heb ik het mis!

Wat goed van je om dat achteraf te doen.

14 likes

Nou niet lelijk doen, @PLP, de man is al zo van slag.

8 likes

Deze sub is nep, spot je direct dus nu vraag ik mij echt af wie deze heeft verkocht…

3 likes

ja echt bizar slecht.

1 like

Lekker behulpzaam weer.

En @EpicVintageWatches (what’s in a name :slightly_smiling_face:) iedereen gaat om betere foto’s vragen en waar je ‘m gekocht hebt.

Edit: en wat je betaald hebt.

3 likes

Hoe dan?

Dit komt omdat Rolex meerdere fonts heeft gebruikt door de jaren heen. Zegt helemaal niks. Volgens mij was er iets met deze S en is ie juist minder voorkomend, wat juist goed is.

3 likes

Waar heb je hem gekocht, betere foto’s zijn niet nodig

nou hoop ik niet dat die grote gerespecteerde Nederlandse juwelier morgen gaat zeggen dat jij een wisseltruc probeert uit te halen. Nepperd terugbrengen voor de echte die zij gisteren aan jou verkocht hebben …

2 likes

Hoi Alphons, hoe gaat het? Ik mis je wel in off topic hoor.

Ik verbaas mij alleen hoe iemand zoveel geld kan spenderen zonder eerst goed research te doen.

5 likes

zeker niet. Maar misschien heb ik t zelf wel mis!.. morgen verhaal halen.

1 like

Ik vind het font van de letter ‘S’ van Submariner zo apart. Valt zo uit de toon.

1 like

Is ook niet slim. Voor mijn 105.002 heb ik maanden gegoogeld voor ik het durfde. Maar het is gebeurd. Met mij gaat het uitstekend. Dank je.

1 like

dat precies. Ben er nog 1 of 2 tegengekomen, maar wie weet zijn dat ook neppers.

TS moet bijna wel een grapje uithalen hier. Anders is verkoper een hele hele slechte. Jaja, mag niemand genoemd worden hier maar je kunt ook een ander behoeden om opgelicht te worden. Benieuwd naar 't vervolg.

1 like

Dat bedoel ik.

3 likes

Je zou zelf ook de moeite kunnen nemen om eea via Google op te zoeken.
Horloge ziet er echt uit. Set is bijelkaar geraapt, maar ook dat had je via Google kunnen vinden.
Blijkbaar heb je zo ontzettend veel geld, dat, voordat je koopt, je de moeite niet neemt, om het even uit te zoeken, terwijl je er geen verstand van hebt

2 likes

naar mijn insszien heeft de zaak hier geen idee van. Ze doen nauwelijks vintage is me verteld. alleen maar nieuw. wordt morgen vervolgd.

Ik heb toch echt moeite dit te geloven…

1 like

Deze hebben exact hetzelfde font.

Horloge lijkt me echt. Het nieuw boekje wat er bij ligt op de foto hoort er niet bij.

2 likes