Olfert juwelier gekke mail

Dag,

Een tijdje geleden heb ik een Tudor BB 36 mm bij Olfert & Co gekocht. Of beter gezegd, betaald ipv gekocht. Levertijd stond toen op de site zou een paar weken zijn. Ik heb op aanraden van een mede forum lid een kortingscode gebruikt waarmee de prijs zeer scherp was. De koop is gesloten en ik kreeg ook bevestiging van de bestelling. Dat is nu ongeveer 5 weken geleden. Na een paar weken heb ik er achteraan gebeld. Hij zou er snel aan komen. Gister kreeg ik een mail met de volgende boodschap:

Vielen Dank. Das Modell hat leider Lieferzeit und keinen Liefertermin, weshalb wir Ihnen anbieten wĂĽrden die Bestellung zu erstatten.

Het lijkt alsof ze zeggen dat ze niet weten wanneer de tudor komt en dat ze me willen terug betalen. Begrijp ik dat goed?

Ik heb op zich geen haast en wil best een paar weken wachten. Ik wil echter geen half jaar wachten. De levertijd op de website staat nu op 4 tot 6 weken.

Iemand enig idee waarom ze dit voorstellen? Hebben ze m te goedkoop aan me verkocht?

Kan het een automatische mail zijn die je krijgt als je langer dan X tijd op een bestelling wacht?

1 like

Toevallig las ik net de ervaringen van @Sanderrr in dit andere draadje. Kan dus ook zijn dat ze onder de koop uit proberen te komen of aan het bedenken zijn of ze een nieuwe factuur gaan zenden.

Haha, dat mede forum lid was ik, heb nu dus zelf ook een vreemde ervaring met ze. Met betrekking tot de BB36, volgens mij is deze momenteel daadwerkelijk slecht leverbaar…

Inmiddels nog steeds geen sjoege van Olfert. Heb 3 weken geleden gebeld. Ik zou een mail krijgen, niks gehoord. Ik overweeg nu serieus om m’n geld terug te vragen. Heb geen positief beeld van de juwelier.

Dat is inderdaad niets voor onze Duitse vrienden om niet te reageren. Ik zou er een telefoontje of mail aan wagen.

Dat is het hele punt… ik inmiddels twee mail en twee telefoontjes. Zij 1 mail in december…

Ik heb ooit 1 Hamilton Pan Europe bij Olfert online gekocht tegen een zéér scherpe prijs. Was een prima ervaring, nette en snelle afhandeling.

Dit klinkt wel heel apart.

Onlangs een paar bandjes gekocht, maar het is niet wat ik verwachte. Mailtje gestuurd over het retourneren, ook nog geen reactie na een week en 2 mails van mijn zijde.
Misschien dat een PayPal geschil de boel in beweging zet.