Omega constallation.

Beste forum leden. Recentelijk een aantal omega horloges gekocht en nu heb ik mijn oog laten vallen op deze omega constallation. Nu heb ik niet zo heel veel ervaring, maar als ik naar de wijzerplaat kijk vind in deze wat goed koop overkomen. Ook de opdruk binnenzijde achterkant ziet er wat minder strak uit. Graag jullie mening doen of niet…

Wijzerplaat ziet er apart uit in mijn ogen :thinking:

(Ik heb trouwens totaal geen kennis op dit gebied… :grimacing::see_no_evil:)

Geheel volgens traditie zijn de fotos nog waziger als gebruikelijk! :face_with_monocle: :upside_down_face:

Dit is het horloge (bijgewerkt dankzij @steeg)

Cal 712 zoals te zien op het uurwerk

3 likes

:joy::exploding_head:

Als relatieve “leek” maar wel mede zoeker naar een mooie en enigszins betaalbare Constellation zie ik weinig aanwijzingen die op nep duiden.
Lees dus geïnteresseerd mee wat de kenners zeggen.

Ik ben geen deskundige, maar hier mijn lekenoordeel, aan de hand van de foto van @Jaroen.

Ik zie de bolletjes aan de uiteinden van de indices niet, de sunburst lijkt dood, de vormen van de grote Ω, de G in “OMEGA” en van de c in “automatic” lijken me net anders, de secondewijzer is een andere, en de tekst onder de 6 lijkt me anders (kan net de omslag wat betreft het gebruik tritium zijn, weet ik niet). Tevens lijkt de lunette wel gegroefd, maar dat zou een moirépatroon kunnen zijn.

Op de secondewijzer en de tekst onder de 6 na kan dat volgens mij allemaal aan de foto liggen, maar vooralsnog durf ik in ieder geval niet te zeggen dat de plaat origineel is. :wink:

Echt.

167.5435 :+1:

1 like

Kwam deze vandaag ook tegen, had er mijn twijfels bij. Ben wel benieuwd wat de persoon in kwestie er voor wil hebben…

Ik kon het model niet vinden op dat nummer!
Jij wel?

Als ik dit moet geloven…

Volgend het artikel is dit cal met deze kast een zeldzame combinatie!? :thinking:

De foto’s van TS zijn traditiegetrouw extreem wazig…:face_with_monocle:

Ja hoe moelijk zou het zijn om fatsoenlijke foto’s te maken anno 2019 zou je denken…

2 likes

Iedereen vast bedankt voor de snelle info. Het bijzondere is dat het contact met de koper goed liep, tot dit artikel hier geplaatst werd. Advertentie is ook ineens verdwenen en verkoprer laat niks meer horen. Bijzonder al zeg ik het zelf. Dan maar weer opzoek naar een ander :tired_face:

Nou dan zal die verkoper de boel wel belazeren lijkt mij zo! :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Of de persoon kwam er achter toch wel een waardevol klokje in handen te hebben na wat speurwerk.

En dan níets meer van je laten horen? :thinking:
Yeah right!

Deze staat op mp en is waarschijnlijk een oplichter. Vraagt €250 voor een 18k Constellation. Woont toevallig in middle of nowere Terneuzen. Check de beoordelingen van deze verkoper, allemaal 1 ster dus wees maar blij dat je hem niet gekocht hebt.

5 likes

Dat is wel enigszins vreemd inderdaad. Je maakt echter wel gekkere dingen mee op Marktplaats.

1 like

Duidelijk.
Nog argumenten @steeg? :sunglasses:

1 like

Aha. Run.

1 like