Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Dit is mogelijk al eerder ter sprake gekomen, maar ik kon het als topic niet terugvinden. Het lijkt mij wel de moeite om te melden: De Omega Speedmaster FOIS (First Omega in Space) en de Omega Speedmaster met het 1861 caliber gaan binnenkort (dit kwartaal of 1e kwartaal 2021) uit productie. Mogelijk leveren ze nu alleen nog maar uit voorraad. Kortom, de komende maanden is het moment als je een nieuwe wilt kopen. Doe er je voordeel mee :wink:

Dit nieuws is nog niet officieel aangekondigd (geen idee of merken dat überhaupt doen?) maar verschillende AD’s hebben dit al bevestigd. De FOIS gaat er helemaal uit en wordt dus niet aangepast met het nieuwe 3861 caliber. Dat gebeurt wel met de Moonwatch, maar dit reguliere productiemodel gaat ook meteen zo’n 2000 euro in retailprijs omhoog. Ook een reden om de 1861 te kopen.

Uiteraard is dit praat uit de wandelgangen.
Maar wel heel betrouwbare info :wink:

Ik vind het jammer dat de FOIS eruit gaat, prachtig horloge. Maar wellicht zit het de 321 Ed White teveel in de weg?

Omega FOIS (foto van Omega website):

Omega Moonwatch 1861 (foto van Omega website)

29 likes

Prijzen van de Speedmaster MOTM gaan skyrocketten

Let maar op

De prijzen zullen vast iets omhoog gaan, maar er zijn echt tientallen duizenden per jaar verkocht, dus het is niet zo “schaars” als tijdens de jaren tachtig en negentig toen er nog maar één Moonwatch pagina achterin de catalogus stond.

7 likes

@blauwbeer je fois is vintage!

3 likes

Nou, dan houd ik de Speedy nog maar even… …zal op de langere duur zijn geld wel opbrengen. :no_mouth: :slightly_smiling_face:

1 like

Gelukkig is de opvolger er al!

:nauseated_face:

3 likes

Ik was blij dat ik net voor de prijsstijging nog een fois heb gekocht, nu helemaal! Topding.
Maar inderdaad teveel overlap met de 321 denk ik. (voor een derde vn de prijs)

1 like

Ik ben straks erg benieuwd naar die ‘nieuwe’ met ceramic bezel en cal. 3861. Prijsje rond de 6k. Sign me up.

1 like

Prijsje boven de 7000 euro. Nog steeds aantrekkelijk?

Het valt me op dat alle Speedmasters met 3861 voor een veel hoger prijskaartje worden aangeboden. Ik hoop niet dat dit uurwerk als enige de prijsverhoging moet verantwoorden. Het is echt een stap voorwaarts, maar nog steeds Lemania 1873 als basis. Ik verwacht ook een keramische lunette en wat andere updates, maar wie weet blijven ze wel bij de alu bezel…

Neen niet meer aantrekkelijk dan, maar je weet dat het grijze circuit dat voor ons gaat oplossen.

1 like

Dat is wel te hopen, maar Rolex is niet het enige merk dat met populaire modellen valse schaarste aan het toepassen is op dit moment…Als Omega de leveringen zodanig laag houdt, dan gaan ADs geen doosjes door de achterdeur naar buiten werken noch korting geven. Dat zie je nu ook al, nu de vraag naar de FOIS of Moonwatch groter is dan het huidige aanbod. Uitzondering blijft natuurlijk diegenen met zeer goede AD relaties, dan is er altijd wel een “gun factor”. Maar we gaan het zien! Het is nou niet bepaald een toptijd voor dealers.

Klopt

Maar ze gaan naar ca 6K minimaal op termijn

Ben ik vrij zeker van

Welke model bedoel je eigenlijk precies? De Moonwatch?

Jonge vintage modellen vanaf de jaren negentig gaan nog niet boven die prijs uit, dus ik denk dat de reguliere 1861 modellen ook niet zo’n vaart gaan lopen. Het meerendeel van de limited editions (waar iedereen zo moeilijk over deed) gaan wel al ruim over de 7K en hoger. Vooral nu Omega duidelijk een ander pad bewandeld met veel minder limited editions en meer een lagere productie, lijkt flinke impact op de prijzen te hebben.

1 like

Mmm, die FOIS blijft wel lonken. Misschien is dit het beste moment.

7 likes


Daar krijg je geen spijt van :wink:

Edit:wel een erg stoffige foto… :see_no_evil:

5 likes

Niet zo lang geleden leek iedereen er van af te willen… …ik was ook bijna voor de bijl. De twee dompers - het deksel (ZO lelijk) en het saffier.

1 like

Het deksel?? Vertel

3 likes

Het saffierglas is inderdaad minder mooi dan hesalite, maar bij de Moonwatch kan je dat in ieder geval (nu nog) kiezen. Ik vraag me sowieso af waarom ze niet een mooier saffierglas voorzien. Bij de 1957 Trilogy Seamaster schijnt dit ook heel mooi gedaan te zijn?!

Wat is er mis met het deksel (behalve dat je die niet ziet als je het draagt)?

Dat, en de spierwitte lume daarbovenop geeft een té steriel geheel imho. Bovendien, geen bracelet? Komaan Omega.

2 likes


Niks mis mee toch?

5 likes