Omega - Probleem met rotor

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb een vraag over een van mijn horloges, namelijk een Omega seamster 120 met het 1109 kaliber. Wanneer de rotor van dit uurwerk beweegt, maakt het min of meer een slepend geluid. Bij mijn andere automatische horloges is dit niet het geval, dan hoor je helemaal niets slepen. Wanneer ik het gewoon draag, blijft het overigens wel lopen, zonder dat ik hem op hoef te winden. Misschien kan iemand mij vertellen of het geluid normaal is voor dit type uurwerk, wat naar mijn mening gewoon een standaard eta uur werk is, wat ook in de andere horloges zit die ik heb.

Het horloge heeft 2 maanden geleden een service beurt gehad en is opgestuurd naar zwitserland, daarom ging ik er in eerste instantie vanuit dat het geluid wel normaal was.

Hallo,
een slepend geluid lijkt me inderdaad niet OK (aanlopende rotor??), ik zou er gewoon mee terug gaan naar de dealer waar je 'm heen hebt gebracht voor de servicebeurt (ik neem aan dat het slepende geluid voor de revisie niet hoorbaar was?)
Goede kans dat het horloge weer opgestuurd moet worden, maar ik neem aan dat dat onder de reparatie-garantie valt.

Laat even horen hoe 't afloopt!
Groet,
Paul