Omega Seamaster 300m 2531.80 (The Ultimate Sleeper Watch)

Om Fratello te citeren: “A sleeper is a watch that has no significantly high price tag today but is likely to gain value or become more sought-after in a few (more) years time." Dit citaat komt uit 2018, zie: The Sleeper Watch - Omega Seamaster 300M 2531.80

Zelf heb ik het horloge in december 2023 aangeschaft en zeer recent (mei 2024) laten onderhouden bij Ron Sonders. Bon en vervangen onderdelen zitten erbij.

NB. Ik ben niet zo’n goede fotograaf en horloges vind ik extra lastig. In het echt vind ik het horloge dan ook echt een stuk mooier dan op de foto’s…

Waar ik persoonlijk erg fan van ben zijn de golfjes op de wijzerplaat en de aliminium bezel. Deze is iets ‘faded’ (maar zeker niet té). Dit geeft een chique vintage uitstraling, zonder dat het er verlseten en afgedragen uitziet. Het is ook een stuk meer onder de radar dan de ceramische variant.
Naar mijn mening is dit wat stijlvoller.

Goed. Het horloge mag dus naar een nieuwe eigenaar. Eerst maar even het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil, beide mogelijk. Bij ruil interesse in:
Tudor Pelagos 39
Omega Seamaster PO 42mm
Omega Seamaster 300

Maar liever gewoon geld zodat ik op mijn gemak zelf iets nieuws kan uitzoeken :wink:

Merk en model: Omega Seamaster 2531.80
Diameter: 41mm
Leeftijd: Nieuw gekocht op 18 april 2003 bij Berkman in Rotterdam
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): December 2023
Factuur en/of certificaat: Pasjes en boekjes, geen factuur
Originele doos en/of eventuele accessoires: Full set, originele rode doos (in stijl afgebladderd), witte omdoos, blauwe rubber band en extra halve schakel.
Verzendkosten of afgehaald: Beide mogelijk, voorkeur voor afhaal (in Doorn)
Conditie (krassen, werking etc): Gezien de leeftijd in zeer goede staat, maar ik zou zeggen ‘Goede Staat’.
Soort uurwerk en kaliber: Omega 1120 (basis ETA 2892-A2)
Vraagprijs: € 2.995,-

Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild. CHECK

Over het onderhoud:
Ik heb zeer recent het horloge voor onderhoud weggebracht bij een gecertificeerd Omega center (Ron Sonders in Leusden).
Vervangen zijn:
Kroon en bus (schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, is dus opgelost)
Helium ventiel
Pakkingen

Horloge is getest op waterdichtheid tot 300 meter en met vlag en wimpel geslaagd.
Bonnetjes en documenten krijg je erbij.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

23 likes

Leuke reacties! Maar nog geen deal.
Horloges zijn geen investering, maar deze wordt toch echt meer waard. Mijn geduld trekt dat alleen niet :blush:

Ook heb ik mijn oog laten vallen op een ander horloge voor op vakantie…

Vraagprijs naar €2.900 rond voor de set.
Een mooi bod mag ook hoor.

Wil je een ruildeal?

Wensen:
Duiker
Max 42mm
Automaat
Voorliefde voor Omega/Tudor

Bijbetaling geen probleem

1 like

Sommigen zeggen dat hij Kate aan de haak heeft geslagen door zijn horloge…

Hoe dan ook: ik heb iets anders op het oog en wil nog wel een stapje zetten in prijs, maar niet te groot.

Dus: zullen wij beiden op vakantie gaan met een ander horloge?

6 likes

Inmiddels een aantal leuke ruilvoorstellen en enkele voorzichtige biedingen verder.

Nog niet de juiste match gevonden.

Voor ruilopties gaat de voorkeur uit naar een mooie duiker van max 42mm met stalen band.
Voorkeur voor Omega of Tudor.

Goed nieuws voor de geïnteresseerden:

De -overigens zeer sympathieke- koper kwam langs. Maar de 100% klik met het horloge was er niet. Dan gaat het niet door.

Dus hij is weer beschikbaar!

1 like