Saurer was een Zwitserse vrachtwagenfabrikant, en als je in de jaren '60 een voertuig van hen kocht, kreeg je er ook een horloge bij. Een andere versie van het verhaal zegt dat de fabriek horloges uitdeelde aan zijn meest loyale werknemers. Dit horloge is waarschijnlijk zo’n exemplaar, aangezien er op de achterzijde een gravure staat met de tekst: “A Maurice Dufaux 15 ans de conduite 1967”. Dit betekent dat deze werknemer 15 jaar in dienst was bij Saurer, waarschijnlijk als chauffeur. Dit soort horloges waren een blijk van waardering voor jarenlange trouwe dienst en vakmanschap.
Te koop wegens aanschaf van een ander horloge:
Merk en model: Omega Seamaster 600 Saurer
Diameter: 35mm
Leeftijd: 1967
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen (maand/jaar): 09/2024
Factuur en/of certificaat: Niet aanwezig
Originele doos en/of accessoires: Niet aanwezig
Verzendkosten of afhalen: Verzendkosten zijn bij de prijs inbegrepen
Conditie (krassen, werking etc.): In goede staat. De wijzerplaat heeft een kleine beschadiging tussen 8 en 9 uur, en er is een gravering op de achterzijde.
Soort uurwerk en kaliber: Handopwindmechanisme, kaliber 601
Vraagprijs: €900
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald, dan wel waarvoor ik het heb ingeruild, aangezien ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgen recente foto’s van het daadwerkelijke object. Bij interesse kunt u linksboven op mijn gebruikersnaam klikken om mij een bericht te sturen. Reageren op deze advertentie is niet toegestaan. Tekst of titel wijzigen kan ik zelf slechts om de andere dag.