Omega Seamaster Professional - 1e generatie, 1+ jaar garantie

Te koop en/of te ruil : James Bond set

Merk en model: Omega Seamaster(s)
2541.80 (Golden Eye, quartz) en 2532.80.00
Diameter:41mm
Leeftijd:96-99
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar):21/23
Factuur en/of certificaat: neen
Originele doos en/of eventuele accessoires:watch(es) only
Verzendkosten of afgehaald:in overleg
Conditie (krassen, werking etc):uitmuntend. Bijna als 25 jaar geleden
Soort uurwerk en kaliber:1120 (automaat geserviced/overhauled door Omega 6-23) en 1538 quartz
Vraagprijs:5000€ voor de set

Te koop als set, het originele Bond horloge uit Golden Eye, de quartz variant met de blauwe bezel. en zijn automatische broertje met stalen bezel.
Beide horloges verkeren na 25 jaar nog in nieuwstaat, werkelijk 2 prachtige exemplaren. Vind het horloge maar eens zonder gekraste bezel.

Het liefst zou ik alles houden, maar de collectie ‘‘moet’’ toch wat slinken. De horloges binnengeslopen door verzameldrang gaan er langzaam uit. Dit setje was duidelijk zo’n geval.
Prachtige horloges, heerlijk dragend, super kwaliteit, zeer fraai in een (Omega)collectie en voor mij vooral dat laatste. Ze krijgen gewoon zelden draagtijd.
Beide horloges komen op de originele stalenband (18,5/19cm polsomtrek). De getoonde mesh op de automaat zit er toevallig nu op en is exclusief.

De automaat heeft eerder solo te koop gestaan:
https://www.horlogeforum.nl/t/omega-seamaster-professional-300m-met-garantie-tot-6-2025/389128/71

Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

41 likes

Als nieuw, na de service 3x gedragen

6 likes

Quartz is verkocht op c24. Automaat :point_up_2: naar 2800€

1 like

Hij blijft :cowboy_hat_face:

3 likes

Ik verbaas me erover dat zo’n strakke Seamaster zo lang niet verkocht wordt. Ik heb het al eens gezegd, maar zo zou ik ze het liefst kopen, het horloge geserviced door de fabrikant. Niet de boodschap dat het horloge geserviced is door ‘de horlogemaker’, maar gewoon zekerheid van vakbekwaamheid en geldige garantiepas/rekening.

Voor het spotprijsje 2800€ krijg je het service-doosje overigens niet, dat ga ik voor 50€ los verpatsen

En zo zag hij er 3x dragen geleden uit:

7 likes

5 likes

De getoonde bonnetjes tonen de geteste waterdichtheid (relaxed zwemmen :diving_mask:) en de uitstekende performance van het frisse uurwerk (nooit te laat :slight_smile:)

1 like

Omega-garantie t/m 21-06-'25

Horloges van deze leeftijd kunnen koper nog al eens voor (on)verwachte kosten stellen. Zeker als geen duidelijke onderhoudshistorie voorhanden is.

Ik heb het horloge gekocht van een professionele handelaar, kompleet met nieuwe kroon en onderhoud. Toen na een keer of tien dragen de kroon niet meer kon worden vastgedraaid is het horloge naar André (horloge24) gestuurd, die constateerde dat het uurwerk gortdroog was en sporen van slijtage vertoonde. Aangezien Omega met package-prijzen voor onderhoud werkt en er veel gedaan moest worden was een full service bij Omega het advies en zo geschiedde.

In dit geval is een langdurige probleemloze werking min of meer gegarandeerd en kunt u het zonder arbitrage stellen

6 likes

Er zijn weer meerdere geïnteresseerden, maar een doorpakker is daar (nog) niet bij

U heeft 2850€ nodig met de servicedoos, 2800€ zonder

2 likes

Eén potentiële koper na leuk contact afgehaakt, ik kan het fatsoen van ‘afsluiten’ als het niet door gaat erg waarderen.

Verder stil geworden, maar ik geloof dat ik dat door de zomer die voor de deur staat prima vind. Ik houd hem nog een paar maanden. of nog wat langer want verkopen op hf duurt soms ook maanden😀

5 likes

2 likes