Omega Seamaster professional 200m (pre bond)

Aangezien ik nu twee van dit model heb gaat er één in de verkoop. Dit model is inmiddels vrij zeldzaam en prijzig aan het worden. Momenteel nog redelijk betaalbaar en ideaal om een stap te maken richting de high end horloges.

Dit betreft een fullsize uitvoering van de eerste generatie Pre bond die uitkwam in 1988/1989. Dit is te herkennen aan de mercedes wijzers, de gravering op de caseback en de 6 puntige schroefkroon.

Op EBay staan er een aantal te koop, maar vrijwel allemaal betreffen de kleinere midsize uitvoering. De fullsize uitvoering heeft wat ruimte tussen de datumvenster en minutenmarkeringen en bij de midsize versie raakt de datumvenster de minutenmarkeringen. Zo kan je ze online makkelijk onderscheiden.

Omega heeft de bijnaam ‘Pre bond’ overgenomen in hun systeem:

Specificaties:

Merk: Omega
Type: Seamaster Professional pre bond 200m
Referentie: 396.1041
Kaliber: cal. 1438 Quartz (loopt goed)
Jaar: 1988/1989
Glas: Saffier
Materiaal kast - Edelstaal
Materiaal band - Edelstaal. Het bandje is tevens voorzien van een duikersextentie. Extra schakels worden meegeleverd.
Diameter kast : 38,5mm (exclusief kroon)

Prijs: €750 (inclusief aangetekende verzending)

Ruil: Ben vrij kieskeurig maar je kunt het altijd proberen. :sunglasses:

Foto’s:

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan.

19 likes

Prijs gaat gaat naar €699 (exclusief verzending).

Dat is echt een mooie prijs voor een fullsize pre bond van de eerste generatie. Ruilvoorstellen zijn ook welkom. :+1:t3:

Foto van de pre bond op mijn 16,8cm pols:

11 likes

De pre bond gaat geveild worden op Catawiki.