Omega Speedmaster 105.002

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model: Omega Speedmaster
Diameter: 39mm
Leeftijd: 1963
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): oktober 2021
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: wordt geleverd als watch only maar kan met originele 1501 doos worden geleverd alsmede een flat feet kroon en Forstner flat link.
Verzendkosten of afgehaald: voorkeur gaat uit naar persoonlijke overdracht
Conditie (krassen, werking etc): zie onderstaand
Soort uurwerk en kaliber: 321
Vraagprijs: €12.500
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Middels deze weg wil ik mijn Omega Speedmaster uit 1963 aanbieden. Het betreft de zeldzame referentie 105.002 wat een transitiemodel van de 2998-6 is. Dit is wellicht de zeldzaamste referentie van de reguliere productie die slechts één jaar geproduceerd is.

Het horloge is in een goede conditie voor zijn leeftijd. De patina op de dial heeft een fantastische kleur aangenomen, de indexen zijn namelijk mooi oranje verkleurd. Helaas zit er wel een “sleepspoor” op de 9-uur index. Er zit een origineel glaasje op met zilveren rehaut ring. Tevens heeft het horloge de originele “dot over ninety” bezel.

Dit model is geleverd met alpha en baton wijzers. Deze heeft baton wijzers welke waarschijnlijk zijn geplaatst tijdens een vroege service. Tevens heeft het horloge nog de originele dust cover maar die ben ik vergeten te fotograferen;).
Horloge is niet geserviced door mij, dit laat ik aan de volgende eigenaar over. Deze kan tevens de flat feet kroon monteren mits deze wordt overgenomen.

Bezichtiging is mogelijk mits dit tijdig wordt aangegeven. Bezichtigingen vinden altijd in de openbare ruimte plaats. Inruil is mogelijk mits het courante modellen zijn.

39 likes

Een zondags upje voor deze vintage Speedy!:full_moon::watch:

The only way is :up:

Inruil van een leuke Omega, Rolex, 806 of Heuer wordt zeker in overweging genomen:)

1 like

Ik heb een aantal leuke ruilvoorstellen gehad maar nog niet het juiste bod. Ik wil er €12.500 van maken inclusief de accessoires twv €500. Vergelijkbare modellen zijn op C24 een stuk duurder!

Up⬆️