Omega speedmaster

In de afgelopen tijd heb ik gemerkt dat er een enorme schare liefhebbers van de Omega horloges bestaat. Ben me er eens voorzichtig in aan het verdiepen en loop toch tegen wat onduidelijkheden aan, wellicht dat de alhier aanwezige experts wat meer info kunnen geven;

Bijvoorbeeld deze

Ref. 3623.50.01
MOVEMENT Caliber: Omega 1151Self-winding chronograph movement with rhodium-plated finish Power reserve: 44 hours
DIAL Black
CRYSTAL Scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment inside
BRACELET Mississippi alligator
WATER RESISTANCE Down to: 30 meters / 100 feet
CASE 18ct. red gold Diameter: 39mm

Op 't oog een mooi horloge, in pink goud.

Deze lijkt er wel heel erg op

Ref. 3653.80.33

MOVEMENT Caliber: Omega 3303
Self-winding chronograph with column wheel mechanism.Officially certified chronometer. Rhodium-plated finish. Geneva waves.
Power reserve: 55 hours
DIAL Blue
CRYSTAL Scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment inside
BRACELET Leather
WATER RESISTANCE Down to: 100 meters / 330 feet
CASE 18ct. red gold Diameter: 42mm

Nu het volgende;
*waarom wordt er overal veel gesproken over de stalen Omega’s, lees nooit iets over goud. is dat “not done” of “Johnny” of toeval?

• Waar komt dat enorme prijsverschil vandaan? De bovenste kost minder dan de helft! Dus 9200 euro voor de onderste tegen 4100 voor de bovenste.
    Zijn beide Omega Speedmasters, beide 18 krt. pink goud, beide automaat. OK, de een is 39 mm de ander 42 maar verder? Heb al eens wat info gevraagd bij een dealer maar meer dan “ligt aan het uurwerk, dat is veel beter” kreeg ik er niet uit. En dat vind ik geen uitleg, meer dan 5000 euro duurder alleen door een beter uurwerk?

Ben erg benieuwd naar de reacties!

Jaap

Hallo Jaap,

Hij kan ook goedkoper …
http://www.uhren-miquel.de/shop_v2/detail/art_25.htm

Hallo Jaap,
Je hebt goede smaak.

Het eerste uurwerk is voorzien van een Valjoux 7751, wat een zeer degelijk kaliber is .

Het tweede uurwerk is uitgerust met een Omega 3303 van Piguet wat een veel duurder kaliber is van Piguet en is een chronometer certified.
De rest van de technische gegevens heb je zelf al gegeven.
De tweede model is ook veel zwaarder en nieuwer model aan de nieuwe prijzen.

Persoonlijk zie ik de 42mm liever, van grootte zeker, voor het chronometer kaliber zou ik het niet doen, Valjoux geeft ook zeer bevredigende resultaten en die kleine verschillen in resultaten gaan wij niet waarnemen.

Aan jouw de keuze, niet makkelijk.

mvg.
Freddy

Dank je Freddy, maar blijf het onbegrijpelijk vinden dat beide horloges 18K. goud zijn en dus puur vanwege een “beter” uurwerk er een prijsverschil van meer dan 100% ontstaat. Dus zeg maar 5000 euro meer vanwege dat uurwerk.
Je geeft al aan dat het Valjoux uurwerk een trouwe diender is, dus wat bereik ik met die extra investering dan? Grootte is wel van belang, ben zelf een grote kerel, reden waarom ik een “bijna aankoop” van een JLC Master Moon heb afgeblazen, een 39mm om mijn pols is geen gezicht. Zelfs mijn Rolex GMT II is aan de kleine kant om mijn pols :wink:

Mocht je nog argumenten weten hoor ik het graag!

Jaap

Die 39mm is dus voor jouw te klein maar is tevens de goedkoopste.

Dus moet je voor die grotere en duurdere gaan, is het nieuwe model en van iets voor Nieuwjaar zijn de prijzen weeral een flink stukje gestegen.
Nadeel ; de prijs.

Kijk eens naar een alternatief.

Wie zoekt mee voor Jaap ?

Freddy

Fortis heeft een 18K gouden cosmonaut/flieger chrono. Dat weet ik even niet meer. Prijs weet ik overigens niet uit mijn hoofd.

Groet,

Geert T.

Het bovenste horloge heb ikzelf in een staal gouden uitvoering, mijn eerste zwitserse kwaliteits horloge. het lag al weer jaren ongedragen in de kast, maar sinds kort ben ik het weer gaan dragen en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Hierbij mijn Omega Speedmaster:

Ongeveer 10 jaar geleden gekocht. Gouden bezel (18k). Kostte destijds NLG 3,000. Zou niet weten wat ie nu doet.

Maar meer belangrijk: nog steeds een ontzettend mooi en fijn horloge.

Sommie

Hierbij mijn Omega Speedmaster:

Ongeveer 10 jaar geleden gekocht. Gouden bezel (18k). Kostte destijds NLG 3,000. Zou niet weten wat ie nu doet.

Maar meer belangrijk: nog steeds een ontzettend mooi en fijn horloge.

Sommie

Nu wel met foto (I hope):

vanuit photobucket niet de TAG, maar IMG code kopieren, zie voorbeeldje :wink:

Paul, bedankt. Bij dezen:

Zo eentje heb ik ook, maar dan met de day date functie zoals op de allereerste foto in dit topic