Omega Tazara.

Goedemorgen beste horlogeliefhebbers,

Kan iemand mij iets vertellen over het onderstaande klokje? En dan natuurlijk het Tazara gedeelte wat bij mij onbekend is.

Ik heb mij laten vertellen dat het vernoemd is, of ter ere van gemaakt is voor een spoorlijn ergens in een ver land. Deed Omega dit vaker?

Ik heb het op Ebay gekocht, laag geboden en gek genoeg ging de verkoper akkoord. Hij verkeerd in niet werkende toestand maar dat moet op te lossen zijn.

4 likes

Ik heb wel eens Omega’s gezien met het logo van bijv. een Turkse bank maar Tazara nog nóóit!

Ben benieuwd naar de reacties!

Ik heb jouw post even verplaatst naar de echtheid & vragen categorie!

Bijzonder.

Dit zegt Wikipedia over de Tazara spoorlijn.

Snel op laten knappen en veel plezier ervan.

Hier zijn eventueel nog wat meer plaatjes

1 like

Hoi Jorrit. Zie plaatjes, bovenstaande Ebay advertentie. Ik kan er helaas nog niet zoveel meer over vertellen. Het klokje is nu onderweg naar Nederland.

https://books.google.com/books/about/Making_a_World_after_Empire.html?hl=nl&id=yRdG3-rELNkC

Opmerkelijk. Een boek over de aanleg van deze spoorlijn. De werkers konden zich toen luxe artikelen veroorloven. Met name Omega horloges waren populair! Blz 244.

Wat leuk en bedankt voor de research. Ga ik vanavond eens even doorlezen. Ik zal Omega ook eens contacten over dit klokje.

Graag gedaan. Vond het ook interessant. Jij bedankt voor het posten.

Zou door de populariteit van Omega bij de arbeiders, het management het idee hebben gekregen een herdenkings oplage te laten maken? Misschien kom je er nog achter. Verbaasde mij een beetje dat een 20 micron plated kast is gebruikt. Is vaak 40 bij Omega. Misschien kosten aspect? :wink:

Wie weet! Het is wel een horloge met een echte geschiedenis. Ik ben er erg blij mee. Het zal wel een donor uurwerk kosten om het weer aan de gang te krijgen, maar ik ga het zeker proberen.

Wat ik verder niet kan plaatsen is de LL. Enig idee?

Dat boek had ik óók gezien en gelezen!

Blijft een mysterie dit verhaal; dat Omega horloge zelf lijkt mij echter wel genuine! :slightly_smiling_face:

1 like

Dat is de maker van de kast (Omega deed niet alles zelf), in dit geval Louis Lang.

2 likes

gefeliciteerd met je vondst.

Ik twijfelde eerst een beetje maar gezien de informatie en het uurwerk denk Ik het ook. :blush:

Leuke vondst van ts!

1 like

Over boeken gesproken, jij bent ook een Lee Child, Jack Reacher liefhebber? :wink::sunglasses:

Haha ja ik heb er véél gelezen maar begin het format na 9(?) Boeken wel wat voorspelbaar te vinden!

De verhalen zijn ook wat verder gezocht nu Reacher willekeurig door de US reist! :slightly_smiling_face:

Jij óók? :sunglasses:

Ha ha. Jazeker! Ik lees er meestal 3 achter elkaar en dan een hele tijd niet. Maar die droge schrijfstijl. Prachtig! Ik lees nu een paar boeken van andere schrijver die weer op zoek is naar Jack Reacher. Toch wat minder. :wink:

De minutenwijzer heeft een flinke knauw gehad. Datumschijf lijkt niet super “aligned” met de opening in de wp. Ben benieuwd of je er nog wat van kunt laten maken! :+1:

Bij Tazara moest ik meteen aan die spoorlijn denken. Was, en ben, latent spoorwegfanaat. Over een uur of 9 zit ik alweer in een stoomtrein richting de Veluwe. :sunglasses:

Zoals eerder gezegd; het horloge lijkt me beslist origineel. Succes!

1 like

Haha ze lezen wél lekker weg en Reacher is natuurlijk zó ontzettend cool! :sunglasses:

Blijf mij altijd verbazen hoe geweldig hij in vorm is ondanks het feit dat hij zich overal in diners vol zit te stoppen! :joy:

1 like

De onvolprezen VSM!

1 like

Heen en terugreis met de SSN. VSM ter plaatse. :relaxed:

Zou een topic in Off-Topic kunnen worden. :+1:

1 like