Het grote "Omega Only" topic

Ondertussen op het slagveld :smiley::+1:

12 likes

Vind die met blauwe plaat helemaal super… maar daar zit weer geen stalen band bij…

1 like

Die zou je er los bij kunnen bestellen, al is dat natuurlijk een kostbaar ideetje.

1 like

Rond de 7 a E800 volgens mij :thinking:
De dikte vd klok (bijna 17mm) heeft me tot nu toe tegengehouden, anders was tie er al lang geweest.
Zo mooi :+1:

Plaatjes geleend vh net.

14 likes

Flinke klatser ja maar die details :drooling_face:

Als de dikte enigszins vergelijkbaar is met de Grey side die ik heb, valt die echt reuze mee. Ik vind hem vergelijkbaar dragen met een reguliere Speedy. Dit in verband met de kastdeksel die een deel van de dikte maakt, maar volledig wegvalt om de pols.

Naar mijn mening een erg mooie fit! :+1:

1 like

Toch maar eens passen dan. Laatst op Schiphol hadden ze enkel de gouden versie en niet dus gepast. Mss toch moeten doen voor enkel de maat :thinking:

Als ik een DSOTM kan dragen (zelfde kastvorm) kan iedereen 't…

1 like

Goud, dan heb je pas een kletser.

Zeker doen! Schaap en Citroen Den Haag heeft de moonphase versie in ieder geval liggen, gister nog gezien. Andere filialen dus vast ook wel. Vind de pasvorm (zowel diameter als dikte) erg vriendelijk, en ik heb zelf een redelijk kleine pols.

1 like

Ik heb de blauwe titanium Speedy 9300, het broertje van de nieuwe moonphase met de zelfde afmetingen. Ook ik kan bevestigen dat ik hem zeker niet te dik vind. Dit komt enerzijds door de cashback die inderdaad in je pols weg valt en anderzijds omdat een deel van de dikte door het saffierglas komt dat een eindje boven de kast uitsteekt. Echter dat laatste valt op het oog eigenlijk niet op doordat het glas is.

Wel kan ik aanbevelen om een losse micro-adjustment clasp te halen bij de stalen band. De standaard clasp heeft slechts beperkte verstelstel mogelijkheden en ik kon daardoor net geen goede fit krijgen, wat mij nogal stoorde. De nieuwe Omega micro-adjustment clasp is helemaal super en maakt een wereld van verschil (beter dan de Rolex glidelock m.i. en ik heb ook een SubC dus kan de vergelijking maken).

Gewoon een keer gaan passen dus bij de juwelier!

3 likes

Dat niet denk ik, na zo’n aanschaf :wink:
Maar caseback wel misschien :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha… irritante autocorrect… :stuck_out_tongue:

1 like

Nb. Die micro-adjust sluiting is toch van staal?
Past dat toch gewoon op jouw titanium band?

Er is ook een titanium versie van de micro-adjustment clasp. Deze komt origineel van de titanium Seamaster 300. Je hebt alleen wel ook twee clasp connecting links nodig. Samen met het feit dat titanium toch al wat prijziger is dan normaal staal wordt het daardoor wel iets minder aantrekkelijk dan voor een stalen band. Ik geloof dat je de stalen clasp al voor 200 euro hebt, titanium inclusief 2 schakels zit je op 485. Echter nog steeds de moeite waard wat mij betreft…


5 likes

Draagt ontzettend fijn vooral met wisselend weer, zoals in deze zomer :sunglasses:
Hier op mijn MarkII


13 likes

Heb ook veel lopen denken aan deze combo!

Mooi

1 like

Eindelijk de wijzerplaat een beetje kunnen vastleggen…

25 likes

Zou ik nooit hebben gedaan, je hebt toch garantie, kun je nu wel vergeten… :stuck_out_tongue:

Mooi plaatje overigens :wink:

1 like

710 gulden in 1964: dat was voor die tijd ongetwijfeld al een (gods)vermogen! :smirk:
De mijne kostte blijkbaar 365 gulden destijds; fascinerend! :relaxed:

Bedankt voor het delen!