Het grote "Omega Only" topic

Is alweer een jaar of vijf geleden dat ik hem weg deed. Werd slachtoffer van flipperitus virus…

Ja ik ook! Ik kocht hem toen zo goed als nieuw voor ik meen € 4300… Voor meer dan het dubbele mag je nu in de rij.

1 like

Wat, zoals voor veel huidige Speedy’s, een ronduit belachelijke prijs is.

3 likes

Alaska project is wel een hele mooie.
Silver Snoopy kon ik ook voor €6500 nieuw kopen, had ik moeten doen.
Iets met een koe in z’n kont kijken.

Fijne donderdag​:smiley::+1:t2:

13 likes

Omega Speedmaster Professional Man on the Moon

17 likes

Ik heb al een aantal malen, in de afgelopen jaren, verlekkerd staan kijken naar een Omega Speedmaster Moonwatch. De jubileumuitgave (60 jaar) vond ik erg mooi. Het geld zou ik bij elkaar kunnen krijgen, met pijn en moeite (dan moeten er wel wat “niet-horloge” dingen verkocht worden). Maar ik heb de stap nog nooit gezet. Waarom?

Enerzijds omdat ik bang ben voor “het bezit van de zaak is het einde van 't vermaak” :wink: M.a.w. het verlangen naar zo’n horloge is veel leuker dan het daadwerkelijk in het bezit hebben. Anderzijds omdat ik toch bang ben dat hij mij om de pols tegen gaat vallen. Ik vind hem als design supermooi, en de geschiedenis is natuurlijk heel belangwekkend. Maar uiteindelijk draag ik toch het meeste dress watches (b.v. de Omega Seamaster 600) of een goedkope maar klassieke duiker zoals de Seiko SKX007. Met chrono’s, anders dan de Speedmaster, heb ik eigenlijk helemaal geen klik.

Nee, ik heb eigenlijk geen vraag erover; wilde mijn gedachten gewoon eens hier plaatsen.

En omdat er natuurlijk een fotootje bij moet :slight_smile:

8 likes

De weg naar de aanschaf toe is leuk, maar daadwerkelijk het horloge bezitten is nog veel leuker. Elke dag met plezier het uurwerk handmatig opwinden en genieten van de Speedmaster zijn prachtige design. You won’t regret it :wink:

5 likes

Ander bandje valt wat tegen, toch maar terug veranderen, :thinking:

Dat geldt niet alleen voor Omega, maar vrijwel alle merken in hoger segment. De lol gaat er steeds meer van af. De liefhebbers en gunners verdwijnen, steeds meer handelaars en mensen die er een slaatje uit willen slaan. Of het hierdoor nou leuker wordt, ik weet het niet. Ik koop omdat ik iets mooi vind, niet voor de winst, niet voor anderen (hoogstens het nageslacht). Geniet je er onder aan de streep meer van imho.

3 likes

Absoluut eensch!

(alhoewel de Speedy’s (limited en vintage) door de veiling van twee jaar geleden wel hard omhoog zijn gegaan)

Plaatje dan maar:

7 likes

Oranje wijzer?

Wat de details toch een verschil kunnen maken! :+1:

1 like

Ja, das de Ultraman-uitgave vd 145.012 jonguh

4 likes

Hij is toch wel erg gaaf op leer…

15 likes

Ik kan me hier wel in vinden (het gedeelte over het twijfelen of/wanneer kopen en “bang” zijn dat het niet zozeer tegenvalt als je ‘m daarna hebt, maar je door de weg er naar toe een beetje een hype ervoor creëert).

Als ik dan weer zo’n foto zie als @RLC hierboven denk ik weer wauw :heart_eyes:, 80% van m’n likes per dag gaan naar Speedmasters denk ik :joy:

Zoek nog naar het “geschikte” moment om er 1 aan te schaffen, maar ooit (ik hoop in de nabije toekomst) zal er 1 komen! :sunglasses:

1 like

That is so cool!:heart_eyes: Wist niet dat die bestond. Very nice sir, very nice indeed!

Herkenbaar hoor Johan - jagen is 100% bevredigender dan hebben - niet voor niets wordt er zoveel geflipperd. En m.b.t. dresswatches voorkeur kan ik je ook alleen maar gelijk geven. Hoewel - bij mij is één Speedmaster Professional wel een blijvertje, ondanks weinig polsuren. Een Speedmaster III mocht al snel weer weg, zat net zo oncomfortabel als een te hoge fiets! Een andere zit nog regelmatig op punt van verkoop, voor mij zijn het geen postzegelseries die compleet moeten.
Misschien moet je gewoon eens naar een meer dressy Chronograaf kijken, oude Seamasters zien er fantastisch uit en kun je hier geregeld voorbij zien komen :innocent:
Veel plezier met de 600, hele mooie ook!

8 likes