Het grote "Omega Only" topic

Welke het precies gaat worden weet ik nog niet, ik ben me aan het oriënteren. Tweedehands, Automaat, handwinder: Moonwatch, reduced, uit welk jaar? Het wordt dus een Speedmaster😊welke weet ik nog niet zeker, de Moonwatch is favoriet. Haast heb ik niet en spaar eventueel rustig door, ik heb me voorgenomen om heel zorgvuldig te zijn hiermee. Het voortraject (uitzoeken etc.) moet ook leuk zijn😀. Ik houd jullie op de hoogte!

5 likes

HansT. Speedmaster the Original …the only one he…:wink: hesalite en gesloten achterkant en natuurlijk handopwinder wat een genot om s’morgens de klok op te winden , stalen band, kan altijd leer op. De reduced is wel erg klein of je moet polsen van 16cm en kleiner hebben. Anders de 42 mm, mijn pols is 17,5 en daar staat de Speedy perfect op. Succes met de voorpret alvast.:+1:

3 likes

Fraai!!

Dit dus… nieuw voor 3k in de stickers te vinden (in NL. Als je niet voor een vintage gaat is een jong gebruikte met deze nieuwprijzen al bijna niet meer de moeite waard.
Zelf heb ik mijne (speedy pro moonwatch) na een paar jaar sceptisch tegenover de speedy staan opgehaald. Maar wat een enorm mooi horloge is het in real life zeg!

2 likes

Klopt een tweedehandse Speedy Pro is haast niet meer interessant . Voor 3199 is hij nieuw in de stickers te leveren. Ik heb hem bij NL44 horloges gekocht . Perfect afgehandeld en aan te raden. Als je ooit de Speedy weg zou doen, (ga ik niet doen natuurlijk)…gaat het je nooit heel veel geld kosten alhoewel een collega van mijn vrouw heeft hem 3 jaar geleden gewoon in de winkel voor het volle pond heeft gekocht meen dat dat toen 4000 Eurie was tja dan ga je wel inleveren bij verkoop. Op mijn eerste dure aankoop van een klok in 2001 een Breitling Crosswind, klok 11 jaar gehad geen euro op ingeleverd bij verkoop kijk dat is leuk. Omega Seamaster Po 45.5 ervoor terug gekocht en deze na 6 jaar ook weer verkocht(ingeruild) daarop 100 euro ingeleverd mwah dat is te overzien…:sweat_smile: en nu de Speedmaster Pro en ben bang dat ie niet meer de deur uitgaat. Maar als ie gaat en de mijne is altijd geheel compleet met doos en alle accessoires ga ik daar waarschijnlijk niks op in leveren. Hooguit dat ik dan een nieuwe Speedy zou kopen van een jonger jaar maar daar schiet je weinig mee op. Maar ik zeg nooit nooit natuurlijk.:grin:

4 likes

Mooi! Je gaat dus waarschijnlijk je grail watch kopen​:grin::+1:.
Ik zou ook voor de originele gaan en niet voor de reduced. Manual wind, Hesalite glass, non display back that is the way to go sir!:sunglasses:

7 likes

Zolang het Oxfords zijn niets mis mee toch?

Ik had hem een week geleden bij een mede forumlid nog scherper geprijsd dan de jouwe😲 Maar met deze Bette prijzen ga je inderdaad weinig tor niets toeleggen als de flipperitus toch een keer toe slaat in een onbezonnen bui

Ook geheel nieuw dus? NL44 horloges waar ik de mijne heb aangeschaft is op dit moment de goedkoopste. Maar ja hij zal in NL altijd wel ergens iets goedkoper wezen. Op MP staan er ook een paar, geheel nieuw maar dan wel een 7 tot 8 maanden oud compleet in de stickers. Scheelt trouwens erg weinig. Als je een nieuwe Speedy pro aanschaft tussen de 3100 en 3400 euro maak je gewoon een goede deal. Bij inruil of verkoop lever je daar na een paar jaar weinig op in. Maar ben blij met deze “Grail” want zeg nou eerlijk welk horlogemerk heeft een grotere geschiedenis dan de Speedy en al 60 jaar zo goed als onveranderd, dat is de kracht van de Omega Speedmaster en daar draait Omega echt op. Als ze het ooit in hun hoofd halen om de Speedmaster rigoureus te veranderen (gaan ze nooit doen natuurlijk!) dan knallen de verkopen giga naar beneden. Gaat niet gebeuren natuurlijk. En nu weer genieten naar het uitzicht op de pols::+1:

1 like

Ik heb hem bij red watches vandaan. Die zit hier ook op het forum. Die hanteerd dezelfde prijzen als nl44 maar doet “iets extra” via het forum.
Ik had eerst ook contact met NL44, bied enorm goede inruilprijzen en kan daarom gunstig uitvallen.
Cash deal kon hij neet meegaan met de deal die Ridvan (@redwatches) me kon bieden.
Beide goede en nette adressen maar contact met Ridvan via het forum was een extra confidence booster voor mij (ben geen speedy expert).

8 likes

Bij mij heel gunstig uitgevallen, moest heel veel minder bijleggen dan bij WW en tja dan is de keuze snel gemaakt. Maar zoals je zegt Redwatches, RH watches , WWwien, en nog een hele zwik grijze dealers zijn allemaal goede en betrouwbare adressen waar je een mooie en goede klok kan kopen. Mijn vorige PO kwam bij Alexander Vos vandaan, hij is er sinds een paar jaar mee gestopt beter bekend onder Lexwatches uit Enschede. Stond ook groot op advertenties in het Duitse horlogeblad Uhr.

Dank je wel, inderdaad denk ik ook dat de Moonwatch met gesloten achterkant en hesalite het wel gaat worden!
De afmeting van 42 mm is voor mij wel een ideale maat, mi’n polsmaat is zo tussen 17,5 en 18 mm. De reduced zie ik vaak voor een behoorlijk lage prijs aangeboden worden, maar ik denk dat ik toch beter kan wachten tot ik een mooie Moonwatch compleet met papieren etc. kan kopen, dus dat wordt nog even sparen.

8 likes

Wooow!! Héél mooie foto dit.

2 likes

ja, de moonwatch is echt mijn grail, het lijkt me geweldig om de eerste keer m’n eigen speedmaster om te kunnen doen. Nog even sparen dus, vooral omdat ik hier lees dat de nieuwprijs soms eigenlijk wel heel interessant is.

6 likes

Verstandig Hans, een nieuwe! Elke kras die je maakt is de jouwe, voelt toch prettiger. En wat een horloge! Daar ga je geen spijt van krijgen!

2 likes

Volledig met je eens koop een nieuwe en maak er jou ‘geschiedenis’ op…dat doorsparen wordt beloond met een klok die echt van jou is.:+1:

1 like

Linkje?

2 likes

Spannend Hans! Dacht eigenlijk dat ik alleen maar automaten en quartz horloges van je gezien heb, en dan vind ik de handwinder keuze toch iets wat ik eerst zou ‘oefenen’ met een eenvoudiger klokje. Zeker met zo’n aanschaf prijs! Ook wellicht in relatie met je beroep als muzikant, groter & zwaarder aan je pols lijkt me geen pluspunt. Wat betreft de ECHTE, dat vind ik - vooral komend van ‘nieuwkopers’ een beetje geneuzel, in mijn ervaring voelen zowel de iets kleinere automaten en vintage ‘Professionals’ absoluut echt aan. Enige die ik zeker niet prettig vond was de Speedmaster III, topzwaar…

Wat ik zelf nooit heb geprobeerd maar ook heel mooi zou kunnen wezen, zijn de meer klassieke chronografen Seamaster & De Ville. Van de eerste zien we hier heel af en toe fantastische vintage exemplaren voorbij komen, watertanden materiaal ! Bijgaand eentje die ik net van web heb geplukt - in elk geval happy dreams!

7 likes

Dank je wel, het is inderdaad spannend en ook erg leuk om na te denken en uitzoeken etc. Met een eenvoudige handwinder heb ik wel ervaring, zie hier mijn Olympic uit de jaren vijftig (snel even een fotootje gemaakt):

Het voordeel van de Moonwatch pro vind ik, is net als bij deze oude handopwinder, dat er geen datum op zit. Dus even opwinden, op tijd zetten en omdoen.

Maar ik neem de tijd en zal ook de door jou genoemde aspecten meenemen!

1 like

Het is heerlijk om de Speedy op te winden. Ik doe het twee keer per dag(bij om en af doen). De Speedy loopt zo’n drie seconden in de plus per 24u. Dat is erg netjes volgens mij. Maar ga voor nieuw. Heb ik ook gedaan. Lekker zelf uit de stckers halen en zelf zorgen voor de eerste krasjes. Iets wat bij hesalite vanzelf gaat haha.

1 like