Het grote "Omega Only" topic

Ha die blijft gaaf - en daar heb ik geloof ik vandaag ook nog een keer extra boven staan kwijlen bij één van de stands. Hoop dat je het er naar je zin had?!

1 like

Dat zou goed kunnen! Ik heb er denk ik drie gezien: één zonder bezel en twee cal. 564 varianten, dus date-only. Allen wel stevig aan de prijs.

Ik vond het een leuke dag al met al. Helaas heb ik niet kunnen slagen op horlogegebied maar ik heb genoten van alle horloges die ik gezien heb.

1 like

Mooi - 't zijn ook best veeeeeel horloges dus niet slagen is helemaal niet ongebruikelijk. Er is naar mijn mening ook veel minder barriere bij minder keus…Komt nog genoeg voor je langs dit jaar denk ik, enjoy!! (en leuk je live gesproken te hebben)

1 like

Wie weet, wellicht kan ik volgende keer de verleiding toch niet weerstaan om nogmaals langs te wippen. Volgens de chauffeur van het pendelbusje is het in de zomermaanden altijd minder druk. Al met al heb ik toch zo’n 4 uur besteed aan rondlopen dus ik heb me goed vermaakt :smiley:

Ik las dat je toch een leuke aankoop hebt kunnen doen overigens, een Seiko. Tóch een drukke dial!

Zeker leuk om je live gesproken te hebben, heel toevallig zo in dat pendelbusje. Zo blijkt maar weer dat het (horloge-)wereldje klein is.

Het mocht niet van @JurM maar ik kon deze even niet laten liggen. Full set met een full service achter de rug. Echt niet voor te stellen dat deze 17 jaar oud is. En geen zorgen Jur, er blijft ruimte over voor een andere NA.

17 likes

Vooruit, ik sea(master) het door de vingers. Tot zover (Peter) Blake je altijd wel te weten wat je aan het doen was met het flippen van klokkies.

3 likes

De aanwinst van vandaag. Deze Seamaster stond tussen de Seiko’s op marktplaats. Ook was hij kapot omdat je de minuten wijzer niet kon draaien. Helemaal goed want zo werkt een cal 1342 :rofl: Het is een Seamaster quartz ref 196.0169 uit 1977.

Ben net naar de juwelier geweest en met een nieuwe batterij begon hij weer te lopen. Moet hem nog wel even goed schoonmaken en eens gaan kijken voor een nieuw glaasje. Ik denk dat ik dit de leukste Omega vind
die ik tot nu toe gehad heb. :+1:

19 likes

:grin: goed gedaan!

1 like

3x push gedoe…

Vandaag de PO
16

14

12 likes

Iconische klok, heel mooi en absoluut collectible!

Vind ik ook. En als er niets tussenkomt, hoop ik deze ook even te houden. En dan te bedenken dat ik deze vroeger lelijk vond.

2 likes

De Constellation blijft goed bevallen.
Prima Gangreserve en nauwkeurigheid ook

27 likes

Mooie Omega, veel plezier er mee!

1 like

Seamaster PO

10 likes

Mooi Remco, die bescheiden fluted bezel!

Wat is de maat van deze?

1 like

35mm.

Even wennen omdat 38mm hierna m’n kleinste horloge is. Maar bevalt goed.

1 like

Mocht je nog de 1040 stalen band zoeken, ik heb de Endlinks, en iemand op Omegaforums waar ik contact mee heb de band :slight_smile:

4 likes

Wat voelt dit klote zeg. Mijn meest gewaardeerde horloge loopt niet meer.
Wil je hem dragen na een tweetal dagen de SARB033 te hebben geprobeerd, krijg ik hem niet meer lopend. Met de hand opwinden heeft geen zin en via de rotor ook niet. Tijd verzetten en datum verzetten geen probleem. Iemand wel iets soortgelijks gehad met een dergelijke Omega? Hij is niet gevallen en liep tot voor kort als een zonnetje. Het enige wat ik gedaan heb is de kroon uitgeschroefd, de tijd verzet, en met de hand opgewonden.

Deze gaat volgende week naar Ferrie Schweitzer in Heerlen. Hopelijk is het niet te ernstig. Dan maar een wijntje (of 4) als troost :sweat:

6 likes

Dit dus, hoop en verwacht dat het allemaal goed komt. :wink:

1 like