Het grote "Omega Only" topic

Ja die Globemaster is ook heel fraai, deze heb vandaag ook even in handen gehad:

6 likes

Da’s me een leuke snoepwinkel :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ja echt wel😍

Niet mijn smaak, maar een klasse apart!

1 like

Ik snap dat deze coaxial Speedmaster als een bonk metaal voelde. Is ook een stuk forser dan de Moonwatch.

1 like

11 likes

18 likes

PO!!

15 likes

Fijne avond!

15 likes

Och je hebt tijd zat, kijk nog lekker even rond lijkt me. M.b.t. speedmaster, ik zou zeker nog eens de Reduced Speedmaster of oudere Seamaster chronograaf checken, zo 38-39mm is misschien net wat prettiger Hans…

1 like

Ga ik doen, het hoeft eigenlijk ook niet eens perse een chronograaf te zijn, omdat ik vorig jaar al een Tissot chronograaf met een op de Lemania 5100 gebaseerd uurwerk heb gekocht. Dit uurwerk is ook al eens voor een Speedmaster gebruikt. Mijn doel is om naast m’n Omega Quartz ook een mechanische Omega aan te schaffen. De Moonwatch was daarvoor de eerste keuze voor mij, maar ik had er tot afgelopen week nog nooit een in het echt aangeraakt of zelfs in het echt gezien! Toen ik deze nieuwe Omega’s afgelopen donderdag voor het eerst in het echt voor me zag liggen, vond ik tot m’n eigen verbazing die “DeVille” gewoon het mooiste horloge (samen met m’n eigen Omega die er op de foto tussen ligt😀). Hieruit blijkt dat het heel verstandig is om voor een definitieve aanschaf een keer te gaan passen en te vergelijken. Achteraf gezien is het niet zo vreemd dat ik de Omega DeVille mooi vind, want dit model ligt precies in de lijn van de keuzes die ik altijd heb gemaakt. Dus niets is zo onveranderlijk is als een mens😀. Dank je wel voor je reactie!

3 likes

Hi Hans, volg uiteraard jouw eigen gevoel.

Mijn keuze - ik deel alleen mijn overwegingen - zou een Speedmaster zijn. Waarom? Klassieker, “bewezen model”, allrounder, wellicht niet het meest extreme ontwerp, maar gaat ook niet vervelen. Snel contant te maken mocht het ooit een keer nodig zijn. Kan een heleboel verschillende banden hebben.

Succes met jouw eigen overwegingen! Jij gaat hem dragen, wat anderen vinden is bijzaak!

3 likes

Mag ik een vintage strap met een mooiere sidestitch adviseren voor deze? Kleur is prima, maar ik mis een mooi, vettig gewaxte stitch bij deze band. Dit lijkt een simpel stukje varen en doet imo afbreuk aan het geheel :slight_smile:

1 like

21 likes

Dank je wel, gelukkig heb ik nog wel een horloge die het doet😃dus ik kan de tijd nemen! Ben zelf ook wel benieuwd welke het gaat worden, de Speedmaster blijft natuurlijk een kanshebber.
Keuze genoeg:

4 likes

2 jaar weggeweest, gemist, toch maar weer aangeschaft en het plezier is direct weer terug. Most comfortable watch ever!

15 likes

11 likes

Weliswaar crosspost, maar omdat ie zo fijn draagt toch maar een plaatje.

19 likes

Heel mooi! Ik zit al een tijdje serieus over dit model te denken voor mijn na. Vraagje; is het makkelijk de band op de perfecte band te maken? Ik las namelijk dat de band geen micro adjustment heeft…

Het is inderdaad niet het beste spul maar toch comfortabel en goede kwaliteit. Heb je een voorbeeld/link?