Het grote "Omega Only" topic

Neen verre van topzwaar. Draagt echt heel erg comfortabel, je vergeet dat het horloge er is. De band heeft een vlindersluiting en is daardoor ook nooit hinderlijk.

Degene die ik heb is de James Bond editie, en ja, dat was een bewuste keuze :slight_smile:

12 likes

Oudere Aqua Terra vind ik mooier vanwege de geborstelde band.

Wijzerplaat van de 007 editie is wel erg gaaf!

11 likes

Dat is wel de bedoeling, ja. Google maar eens op ‘METAS-certified’.

1 like

Bedankt gelezen 8 extra intensieve test na COSC goedkeuring voordat ‘Master’ op de dail mag indrukwekkend !

1 like

7 likes

Tja… Die DSOTM begint tocht licht te knagen. Maar ja, die sub dan?

Zo op de foto niet helemaal een goed vergelijk… zo lijken ze even groot, terwijl de Omega 44mm is en de Sub 40mm. Wel zeker een mooie klok: https://www.hodinkee.com/articles/a-week-on-the-wrist-the-omega-speedmaster-dark-side-of-the-moon.

Wbt nr4, 15000 Gauss, anders zou het 15.000.000 gauss zijn. Das wat veel :slight_smile:

2 likes

Even wat oude meuk tussen het moderne geweld door

145.020

24 likes

145.016 ook present!

24 likes

Ik heb de 116610LN en het titanium broertje van de DSOTM beide gehad gedurende een maand of 5. Ik vond de Omega een mooier en veel specialer horloge dan de Submariner. De Submariner vond ik qua afwerking wel hoogwaardig maar toch ook een tikje saai en bovendien zie je hem best wel veel in het “straatbeeld”. Echter, om de een of andere reden droeg ik de Submariner ondanks dit toch vaker dan de Omega gedurende de periode dat ik ze beide in bezit had… Kan niet helemaal onder woorden brengen waarom eigenlijk…:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Deze week mag de Constellation mee naar het werk. Ben benieuwd hoeveel polstijd deze straks nog krijgt als de King Seiko en Memovox straks (weer) in huis zijn. Wel een leuk vintage trio samen.

21 likes

No brainer. De Omega.

Dsotm is een prachthorloge. Wel wat groter dan de sub idd, maar uit eigen ervaring is die 44 mm totaal niet storend ( voor mijn 17cm polsen)

Ik heb ook een 17cm pols en kan dit beamen inderdaad.

1 like

Ik heb even kunnen passen. Althans, de vintage black versie. Mooi, maar het is niet dat die 10k eraf spatten. Komt misschien door het gewicht. Gebruikt reken ik op 6,5k en dat vind ik misschien toch een stapje te ver. Ik ga kijken of ik ergens de reguliere zwarte kan passen.

19 likes

image
Iemand die weet wat een nette prijs is voor een gebruikte 2016 Omega Seamaster zonder de houten kist? Alvast bedankt!

3 likes

Een in nieuwstaat uit 2017 met doos momenteel bij Jaap met een vraagprijs van €2350,- dus ik zou zeggen € 2000,-

3 likes

Dankjewel! Heb jij enig idee wat zo’n doos los kost?

1 like