Het grote "Omega Only" topic

Wat is deze toch prachtig! (En volgens mij het eerste horloge met fauxtina waar ik dat over zeg)

1 like

Hahaha erg grappig :smiley:

1 like

16 likes

28 likes

Mijn oudste Omega vandaag😊

8 likes

Heren,

Even jullie mening omtrent de Omega Speedmaster Mark II. Mijn vader kwam hiermee aanzetten dat hij deze had aangeboden gekregen bij een officiele dealer voor een zeer schappelijke prijs (chrono24 even gechecked hierop).

Wat is de ervaring met deze omega? Is het een beetje de moeite waard model?

11 likes

De moeite waard is natuurlijk subjectief. Ik vind het persoonlijk een erg fraaie Speedmaster!

1 like

Ik heb er persoonlijk niet zoveel mee qua looks (retro)

Maar goed mijn pa misschien. Denk dat we toch maar een bezoekje moeten brengen om te zien of het horloge werkelijk wat voor hem is.

Voor mij de mooiste speedmaster.:heart_eyes:

2 likes

Heb hem zelf ook, draagt zeer comfortabel. Niet vergeten dat het een vrij groot en zwaar horloges is. Vind hem prachtig. Maar is niet voor iedereen geschikt vanwege zijn vorm. Dus ben er zeer tevreden mee.

1 like

16 likes

Is het een beetje de moeite waard model?
Top klok, loopt wel op de kast gauw beschadigingen op vind ik

Meest recente aanwinst zorgt er voor dat ik hier nu ook mag posten.


13 likes

Ik zou eerder aan een fake denken bij zo’n type…

1 like

30 likes

Ik heb zelf de zwarte uitvoering en vind 'm geweldig. Juist deze kast prefereer ik boven de andere met de naar binnen/omlaag getordeerde lugs. :thinking:
Met elk horloge moet je een beetje oppassen. De sunray kast is wel een droom. Het saffier in combinatie met de coating is echt crystalclear en benadrukt de matte dial . De chrono bezel is de kers op de taart. Deze “kleurt/spiegelt” mee met z’n omgeving en is betoverend daardoor. De lume ring daaronder maakt 'm helemaal subliem. Wat een beest.
Oh ja, en dan ook nog de sluiting met ingebouwde snelle micro verstelbaarheid.
Kortom, 'n natte broek. :grin:

17 likes

Ik… Wil… Een mk2… :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Prachtige set! Die diver is echt een topper :smiley:

:grin:, je moet er :thinking: , denk ik, wel de pols voor hebben. Het is een dikke klok met een op zich 'n “valt wel mee” lug<->lug maat. Maar, om de band er een beetje mooi uit te laten komen is een wat grotere pols omtrek wel wenselijk, “lees” mooier. Met een te smalle pols valt de band direct naar omlaag en daarvoor is nou éénmaal de kast “te” hoog (krap 15mm) om het geheel in evenwicht te laten zijn/blijken.
My two cents.

Cheers.

3 likes

Crosspost, ik mag weer in het Omega topic :wink:

23 likes