Het grote "Omega Only" topic

Fijne avond!

12 likes

In de zon

En in de schaduw

21 likes

Speedmaster Apollo XI 35th anniversary mod

24 likes

Mag ik vragen hoe dat zit? Is het eigenlijk een ‘gewone’ Speedmaster pro met een andere wijzerplaat? Is de wijzerplaat wel origineel? Stap je dan gewoon de AD binnen en zeg je; doe mij zo’n panda dial? :smile:

Volgens mij is dit wel wat hoor. Let ook op de beveled egdes. Ze hadden van mij de helium escape valve eraf mogen halen trouwens…

IMG-20180719-WA0018

16 likes

Lees ik eerst je NA, hoe die bevalt. En scroll dan naar het blauwe gedeelte.

6 likes

Waarschijnlijk omdat toen de meesten golfjes hadden en nu de meesten glad hebben :smile:

3 likes

Nee ik zet meestal een link naar het blauwe gedeelte in elk NA topic :nerd_face:

4 likes

Stefan,

Dit is inderdaad een “gewone” moonwatch waarvan de wijzerplaat en wijzers zijn vervangen door de (origineel OMEGA) wijzerplaat en wijzers van de Apollo XI 35th anni uitvoering. Op eBay zie je deze originele sets nog weleens voorbij komen.

De vorige eigenaar heeft deze wijzerplaat/wijzers op de kop kunnen tikken en door een bekwame uurwerkmaker laten vervangen.

De échte Speedmaster Apollo XI anni heeft verder ook nog een aangepaste achterdeksel en kwam in een bijzondere doos, zie foto (niet van mijn horloge dus). Het origineel is gelimiteerd tot 3.500 stuks en zie je op Chrono24 voor bedragen tot ver boven de 9k staan. Een los achterdeksel van deze uitvoering ben ik overigens nog nooit tegengekomen.

Daarom zeg ik er telkens maar even netjes bij dat het een MOD is, zij het met volledig originele OMEGA onderdelen.

56

2 likes

Waaaaat!? Ga je mond spoelen De Ree! Die escape valve hoort net zoveel bij de Seamaster als de golfjes!

Vind ik tenminste… :wink:

2 likes

Bedankt voor je uitleg, leuk om te weten wat voor ‘proces’ hierachter zit. Erg mooi zo in ieder geval :slight_smile:

Groeten,

Stefan

1 like

Maar geen conische knop :thinking:
Vind dat toch wel wat minder.

3 likes

Dát ben ik dan weer met je eens…

1 like

Maar wil hem best…voor erbij :+1:

11 likes

2e keer PO

22 likes

Mooi hoor​:sunglasses::sunglasses:
43.5mm?

1 like

Yup, geen kleine jongen

1 like

Dat niet maar door dat deze een afstelling in de sluiting heeft vind ik hem fijner dragen dan de 42 of 45,5mm.

13 likes

Die sluiting kan ook gewoon op de 42 en 45,5 hoor. :thinking:

1 like