Het grote "Omega Only" topic

Ik heb hem bij Ace gezien en vond hem in het echt vrij grof en groot ogen

1 like

Het materiaal vind ik op zich wel gaaf, hij is volgens mij alleen (getuige de extra keeper) bewust veel te lang gemaakt. Zonde.

1 like

Vond ik op het interweb (klikken aub):

5 likes

1993 wint gewoon.
Alleen maar meer bling, maar niet perse mooier.

5 likes

Ik blijf hem erg gaaf vinden!

1 like


Hier ook maar weer eens een visuele bijdrage leveren!

15 likes

@berdski
Gaaf!
42mm?

Ja is inderdaad de 42mm versie.

1 like

26 likes

Net binnen :heart_eyes::heart_eyes:

26 likes

Hi all,

Heb me sinds kort aangemeld voor HF omdat ik zoekende ben naar mijn eerste ‘echte’ horloge. Na een zoektocht merk ik dat een voorkeur heb voor het merk Omega. In het bijzonder voor de speedy. Ik merk dat ik niet de enige ben wanneer ik op de aangeboden horloges reageer in de rubriek te koop :slight_smile:

Deze week heb ik een afspraak staan om het onderstaande horloge (zie link) te bekijken. De verkoper komt oprecht over en heb wat dat betreft geen reden om te twijfelen aan de authenticiteit van het horloge. Echter, horloge is niet voorzien van originele papieren en ik zou op dit moment een neppe niet kunnen onderscheiden van een echte.

Zouden jullie, onder het mom van ‘better safe than sorry’, eens willen kijken of jullie ‘gekke’ dingen zien aan het horloge?

Bij voorbaat mijn dank.

1 like

Ziet er naar mijn oordeel vrij gepolijst uit maar dat kan ook aan de ref. liggen wellicht? Ik heb totaal geen zicht op specifieke kenmerken. De ‘golven’ van de kast zijn gewoon wat afgerond vind ik.

Thanks! Is het positief of negatief dat de golven afgerond zijn?

De meeste horlogefetisjisten hier op het forum knappen af op alles dat afdoet aan de originele staat. Een (over-)gepolijst exemplaar is eigenlijk per definitie minder begeerlijk en wat mij betreft is dat hier het geval.

1 like

Zijm geen fatsoenlijke replica’s van en in het algemeen goed betaalbaar.

Kast is inderdaad gepolijst maar dit noem ik niet overgepolijst.

1 like

Je zoekt ook de “Reduced”…kleinere versie van de Speedmaster Moonwatch?

Zekers!

Heeft de SMP over meerdere referenties altijd dezelfde kleur blauw gehad? Dat donkerdere blauwe op foto’s vind ik echt fantastisch, bij de AD vond ik hem een stuk lichter blauw.

1 like

Nope:

2 likes