Het grote "Omega Only" topic

Kan hier nu ook eindelijk meedoen met mijn eerste Omega, nu drie dagen in mijn bezit. Blij als een kind! ( over twee weken hoop ik 53 jaar te worden) :grinning:

29 likes

Vrijdag binnen gekomen! Mijn op de Rikketik aangeschafte Vintage Omega! Moest helaas even terug naar Bernd van Watch-This en is daar voor een revisie gegaan. Vandaag maar eens zien hoe goed ze de tijd houdt!

11 likes

Damn that thing is sexy :heart_eyes:

Leuk model. De voorloper met iets andere plaat was mijn eerste echte horloge.

Speedy Tuesday, what else…:wink:

14 likes

Prachtige combi toch, een Speedy op bruin vintage leer… die moet er toch ooit eens gaan komen :smiley:
Al je wristshots doen geen goed aan de rust hier :wink:

1 like

17 likes

Even een vraagje tussendoor, ik merk dat ik steeds
meer neig naar de omega speedmaster moonphase (blauwe variant). Het liefst zou ik hem eind van het jaar kopen met de kop eraf. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Chrono24? Of bijvoorbeeld een grijze handelaar aanschrijven?

En wat zullen deze kosten met de kop eraf?

7 likes

Wil hem ook maar dan wel met stalen band apart erbij. Nieuw kun je idd de grijze dealers aanspreken maar tweedehands zie ik ze amper dus ik zou dan via Chrono gaan zoeken.

1 like

Kom ze inderdaad weinig tegen en ook ik zou stalen band willen. Alleen 1100 voor een band zou mij tegen kunnen houden.

Volgens mij zijn die banden niet zo duur :thinking:
Staat eentje nieuw op Chrono voor E6k.
Trusted check out en afrekenen met credit card (verzekerd).
Koopje :+1:

2 likes

Zag er deze week eentje op MP voor €6,5K en eentje op Omegaforum voor €6,3K. Misschien is het wel hetzelfde horloge. Heb je in ieder geval een idee wat kop af betekent…

1 like

Nog even doorsparen dus. :smiley:

Zitten de BTW en de evt. invoerrechten hier ook al bij? Hier heb ik me al een paar keer mee vergist.

Maar de blauwe speedmaster moonphase staat bij mij ook heel hoog op mijn verlanglijstje. Wat zal dat ding trouwens afschrijven? Oudere speedmaster moonphases (ok wel iets anders, geef ik toe) vind je al voor onder 3k.

1 like

Ik zie zo aan die foto niet uit welk land ie komt maar als het binnen de EU is hoef je geen BTW en invoerrechten te betalen, ivm vrij verkeer van goederen.

Hoezo? Ik denk dat dat wel meevalt. Is al een tijdje op de markt maar goedkoper worden ze niet (tweedehands).

2 likes

Absoluut. Nieuw voor 6k op chrono. En op uhrforum wordt er een aangeboden voor 6200. Ik zou graag zien dat ze hard afschrijven maar ik zie dat niet gebeuren. Voor 4,5-5k zou deze met stip bovenaan de “hebben-lijst” komen. Prachtig horloge!

Yay! M’n Aqua Terra is weer thuis na 20 dagen weg geweest ter reparatie. Heb ‘m stiekem wel gemist hoor.

Kreeg hem netjes terug in rode Omega etui en met de onderdeeltjes erbij die ze hebben vervangen. Wel leuk om te zien, zo minuscuul klein. Overigens netjes binnen garantie.

23 likes

15 likes

Mooie foto!