Het grote "Omega Only" topic

13 likes

Bij het rondneuzen naar een mooi formaat duiker kwam ik de Seamaster PO mid size tegen (38mm)

Zijn er hier mensen die deze hebben? Zo ja hoe bevalt dit formaat? Is dit een beetje een bandenswapper? De 18mm lugs kunnen dan wel een issue voor mij zijn…

6 likes

Deze is even dik als breed

4 likes

Gevalletje SKX013 dus.

1 like


Ik zou gewoon voor de 42mm versie gaan. Die valt trouwens meer als 40mm, hierboven om mijn kleine 6cm pols. Gaat prima imo.
Prachtig horloge btw. Mooiste PO ooit naar mijn mening

6 likes

38MM??

Vrouwen model is 37 , dan 39.5.
De 39.5 heb ik gehad , perfect voor de smallere pols.

1 like

42mm is echt te groot naar mijn smaak. Het is best een dikke en dat gaat me tegenstaan gok ik. Heb mijn BB ook weggedaan om die rede. De BB58 kan trouwens ook een optie waar ik naar kijk.

2 likes

37,5 en 1cm dik als ik het goed heb.

Btw vrouwen model maakt me niet veel uit. Vond eerst een 36mm DJ ook veel te klein en nu is het geniaal :ok_hand:t2:

Edit: 39,5 klinkt ook goed :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ook mooi, maar die heeft een heel andere look. Die heeft een glanzende wijzerplaat en glanzende bezel inlay, waarbij die bij de 37.5 en 42mm beide mat zijn. Wereld van verschil.

3 likes

Terwijl dat matte nou net is wat me trekt :grinning:

We gaan weer rustig verder kijken. Toch maar die bb58 eens gaan passen…

2 likes

Deze PO draagt veel kleiner dan een black bay imo, black bay is ook veel langer lug to lug. Deze PO in 42mm is maar 48mm lug to lug, dat is evenveel als een Rolex Submariner. Ik zou hem zeker een keer passen.

1 like

Bedankt voor de info, gaan we doen :+1:t2::+1:t2:

1 like

Succes ermee!
(Hopelijk is het wat voor je want want ik heb wel zin in weer eens wat plaatjes van een PO 8500 42mm op Hf en instagram :smile::+1:)

3 likes

Inderdaad glanzende ceramische wijzerplaat en bezel , maar het zwarte model is echt mooi!

Dat mat voor sommige mooier is kan ik in komen.

Het 37MM model is echt niks voor heren , de 39,5 echt perfect , ook “maar” 14MM dik t.o.v ruim 16MM van andere modellen.
En dan nog het 8800 Kaliber… :star_struck:


17 likes

U vraagt, wij draaien. :wink:

Uiteindelijk uitgekomen op de PO 2500 D 42 mm en klaar.:wink:

Wat mij betreft de ultieme PO qua verhoudingen. :wink:

18 likes

@watchagain
Prachtig ding!
Nog wel die vintage Seamaster 300 looks maar technisch gezien ook een hoogstandje.

6 likes

Met een nieuwe digitale meetlat kom ik tot de conclusie dat de Dark Side van boven naar beneden gemeten maar 41,5mm is. De officiële maat van 44mm zit ‘m vooral in de crownguard rechts.

In combinatie met het lage gewicht daardoor veel beter te dragen op m’n 17cm pols dan gedacht.
En mag dus nog wat langer blijven …

27 likes

Nice :sunglasses::+1:

1 like

19 likes

11 likes