Het grote "Omega Only" topic

Ik heb mijn polsen nooit opgemeten maar ik heb zeker geen heel dikke/forse polsen. Maar wel vrij “platte” polsen, mss dat het daarom goed gaat.

1 like

21 likes

Ik vind ‘de oude’ er op het oog wat meer 3D uitzien, minder vlak als ik het zo zie. Ik ga de nieuwe komend weekend even om de pols gooien. Om eens te kijken wat de verschillen zijn, Ben zelf ook wat forsere horloges gewend, maar de 41mm versie is voor de meesten wel groot genoeg denk ik… :sunglasses:

Hier de losse verstelbare sluiting op de vorige band. Is een top-upgrade!

Vorig model is inderdaad ook erg mooi.

Open caseback spreek mij enorm aan in vergelijking met het vorige model.

William Wien verkoopt dit model helaas nog niet.

1 like

Dat is wel grappig dat je dat zegt. Ik heb er best al wel een stukje over gelezen en de mainstream-mening is toch dat een open caseback in een duiker “een beetje raar is”. Ik zag het ook in de PO van @Erik11 volgens mij. Vind het zelf ook wel mooi dat je het uurwerk ziet. Hoewel ik de stalen caseback bij de SMP ook erg mooi vind, door het Venetiaanse zeebeest. Is fraai hoor, zo prominent zonder overbodige tekst erbij. Is wat klassieker, net als het logo op de wijzerplaat wat bij de nieuwe SMP niet meer opgelegd is. Maakt hem wat moderner.

1 like

5 likes

Nieuwe foto’s van oude klokjes :slight_smile:

25 likes

De PO heeft het indd ook en zelf vind ik het altijd wel een leuke ‘feature’ al is het niet het meest bijzondere uurwerk om naar te kijken :slight_smile:

Mijn PO is trouwens in de plaats gekomen van een SmpC, maar ergens wil ik nu toch ook eens de nieuwe versie met golfjes proberen… Heb ik tenminste alle 3 de versies eens gehad :slight_smile:

1 like

Wellicht hebben jullie hem al voorbij zien komen. Maar ik zal het verhaal in dit topic vertellen.
2 maanden was ik opzoek naar een geschikte Omega. Ik heb de vintage Omega’s altijd al heel tof gevonden dus het moest en zal een Omega worden. En via via Kwam ik terrecht bij dit horloge.
Eerst twijfelde ik een beetje want eigenlijk wilde ik een iets lichtere dial. Daarnaast vond ik goud een beetje gewaagd. Maar uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en hem besteld.
Zeker met de zwarte band vind ik hem echt heel mooi tot zijn recht komen. Ook ben ik uiteindelijk heel tevreden met de goude kleur, ookal moet ik zeggen dat ik in de toekomst graag nog een zou aanschaffen alleen met een witte/champagne dial. Dit is mijn eerste vintage en ook mijn eerste Omega. Ben er ontzettend blij mee

12 likes

NA

17 likes

Seamaster Sunday, dat bekt lekkerder :grin:

Zat zelf te denken aan #SeamasterMonday… dan heb je meteen met de afkorting ook een schot in de roos, ‘SM’ voor Seamaster en dus niet te verwarren met hetgeen zich in sommige kelders afspeelt. :sunglasses:

Heel mooi!

1 like

Zijn er hier nog seamasters sword hands?

2 likes

:yum::wink:

16 likes

Meeste spijt van om die te flipperen :hugs:

Prachtig!!!

1 like

Deze heb je bij Jaap gekocht toch? Had mijn oog er ook op maar was al snel weer verkocht:frowning:

1 like

Klopt. :wink:
Blij dat ik snel was, genoeg belangstelling bleek achteraf. :open_mouth:

Ja daar heb je goed aan gedaan!

1 like

Staat in ieder geval goed en is zeker mooi!

1 like