Het grote "Omega Only" topic

Thanks, blij mee. :heart_eyes:

1 like

Supermooi! Doet me denken aan mijn eerste Seamaster, klassieke uitstraling van een modern sporthorloge… echt fraai. Van harte en veel draagplezier!! :+1:

1 like

Poeh, die is nog mooi zeg :ok_hand:

2 likes

20 likes

Zag weer wat mooie PO’s voorbij komen. Blijft een mooi horloge voor jong en oud. En die jongen van mij weet al wat hij wil.

21 likes

Ik hoor vaak dat het automatisch uurwerk (of de chronomodule, kan ik me niet meer herinneren) van de speedmaster reduced een zorgenkindje is dat om de paar jaar stopt met werken… Zijn er bepaalde reduced modellen waarvan het uurwerk wel als iets betrouwbaarder bekend staat? Ik vind een service van 500-750 geen probleem, maar liever met een iets langere tussenpoos dan 2-3 jaar!

Het ‘zorgenkind’- deel is de chronograaf module, die niet in het uurwerk zelf verwerkt zit maar er modulair op is gezet. Het is vaak meer werk en daardoor soms duurder om een dergelijk uurwerk te laten servicen, maar ik heb nog nooit gehoord dat die er om de paar jaar mee ophoudt.
Maar omdat het een losse module is kan er natuurlijk altijd een keer iets misgaan in juist dat chronograaf deel, waardoor een service nodig is.
Van mijn ex Speedmaster reduced heb ik een keer op aanraden van de horlogemaker separaat de chronomodule laten servicen omdat het gewone uurwerk nog uitstekend liep, dus in dat opzicht kan het zelfs ook weer een voordeel zijn.

2 likes

17 likes

Bijzondere uitkomst! :face_with_raised_eyebrow:

Althans, dat vind ik… de PO heeft een sterke voorkeur terwijl het er op lijkt dat bijvoorbeeld 41mm SMP’s op HF als warme broodjes over de toonbank gaan. Iedereen lijkt er wel een te hebben (of willen). Zou de nieuwe uitvoering het dan ‘net niet’ zijn?! Kijk eens naar de foto’s van @anon48385240EV. WOW! :heart_eyes: …dat de Speedy MKII achterop blijft vind ik ook best wel verassend, maar goed dat is een aparte kast en een drukken wijzerplaat enzo. Moet je van houden. Is overigens wel mijn ‘graal’, krijg telkens een soort van aankoopjeuk bij de foto’s van @ElChueco. De PO, in blauw is natuurlijk wel een prachtge Omega. Wat dat aangaat snap ik niet dat die van @Erik11 nog in de etalage staat. Ik zou hem zelf houden! :slight_smile:

Stel dat ik er iedere maand één ‘zou kunnen’ kopen dan zou ik beginnen met de Speedy MkII (duh!), dan de PO en daarna de SMPc 42mm. Maar goed, andere volgorde mag ook! Maar ja, ‘zou kunnen’ staat niet voor niks tussen quotes.

Ik blijf nog maar even dromen… :sunglasses:

2 likes

Ik snap niks van de uitkomst.

Ik had verwacht:
300M
MK2
PO

De MK2 is inderdaad geen lieveling van een grote groep, maar de PO winnen, meeeh… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

#MeToo …vind de PO overigens wel erg mooi hoor, anders had ik 'm niet bij de poll gezet. Maar met zo’n afstand ‘winnen’ van de andere twee?! Dat is iets wat ik niet zag aankomen.

1 like

Wellicht is de Planet Ocean fotogenieker?

De Smpc is moeilijk realistisch op de foto te zetten imho. In het echt is alles veel subtieler waar op de foto details veel meer opvallen/uitvergroot zijn.

1 like

Dat zou best eens kunnen en wellicht dat de blauwe kleur ook wat minder saai overkomt.
Overigens is een van de redenen waarom ik de plaatjes van Omega zelf heb gepakt om een eerlijk vergelijk te kunnen maken. Zijn allemaal qua belichting, verhouding en bewerking hetzelfde. Overigens is dit wel de nieuwste alles is een maatje groter SMPc, dus niet diegene die ik nu om de pols heb… :wink:

Denk dat als je de blauwe smp en de zwarte po op het plaatje had gezet, de smp had gewonnen.

2 likes

Deze bijvoorbeeld? :heart_eyes:

Ik moet niet te veel naar die SMP van jou kijken. Wordt er heel erg hebberig van!

Ik had op zich best wel heel bewust gekozen voor de verschillende kleuren en types. Maar ik denk dat de meest objectieve keuze zou worden gegeven door ze alledrie zwart weer te geven. Alledrie blauw kan niet, want de MkII is er niet in blauw. Voor de volgende keer dan maar… :sunglasses:

8 likes

Die po is toch 39,5? Topding imo

1 like

En de mKII is er niet in 't zwart; alleen grijs… :wink:

1 like

Nope! Dit is de Co-Ax 8900 / 43,5mm …de SMP is 42 en de MkII is ook 42.

Onder de 40mm is niet aan mij besteed. :wink:

1 like

The greatest watch in the world since the history of the world :sunglasses::+1:

19 likes

Mooier wordt het niet hoor:

28 likes