Het grote "Omega Only" topic

Agreed :sunglasses:.

Stonden er de laatste dagen een paar te koop op HF. Niet allemaal automaten, volgens mij ook een quartz. Leek wel even een kleine invasie van de 300m. God knows why :thinking:

1 like

Mooi ding Hans! :ok_hand:

1 like

Hoppa!

12 likes

Ja, heb het idd gezien. Mooie prijzen ook. Ik ga met mijn vakantiegeld even oriënteren voor een leuk horloge.

1 like

Zeker, alle tijd! Zijn uiteindelijk nog genoeg mooie exemplaren in omloop. Veel succes en plezier :sunglasses:

1 like

Wat een fenomenale foto’s! Werkelijk waar schitterend! :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
Hoe heb je die gemaakt?

1 like

Dank je wel Ralph! :ok_hand:
Ik heb 'm in de vensterbank gelegd, het daglicht helpt enorm om deze wijzerplaat zijn glans te geven. Verder niet veel bijzonders eigenlijk. Gewoon klik en klaar, nadat ik de foto’s wel ook even door Lightroom heb gehaald. Doe ik eigenlijk altijd, ook als ik een foto met de iPhone maak.

Ben er zelf overigens minder tevreden mee, maar ja sinds ik mijn 5D en mijn 100mm L macro heb weggedaan moet ik het hier maar mee doen.

2 likes

Zal ook maar weer eens een bijdrage leveren aan dit draadje over een schitterend merk

22 likes

Crosspost!

22 likes

Hoi junior, help een leek even. Wat bedoel je met door Lightroom halen?
Auto-correctie via je app of iets anders?

1 like

Heeft iemand hier een Omega zoals deze? Ben benieuwd!

3 likes

22 likes

Ik gebruik Adobe Lightroom (is een betaald pakket/app, ik gebruik nog een stand alone versie zonder verplicht abonnement) voor een beetje nabewerking.

Ik werk eigenlijk meestal nog ouderwets met een MacBook voor mijn neus en nauwelijks vanaf de iPhone. Maar er zijn ook apps op de iPhone/Android die foto’s kunnen bewerken en dan gaat het met name inderdaad om wat kleurcorrectie (witbalans, contrast…) en een beetje bijsnijden zodat het onderwerp een beetje leuk leuk gekaderd is. Voor even snel gebruik ik op de iPad [ja sorry, ik gebruik alles van Apple :wink:] gebruik ik de gratis app Snapseed. Werkt prima!

Foto’s maak ik wisselend met de iPhone of mijn Sony RX100III. Ik heb ‘een fotoverleden’ met een Canon 5D met een tas vol losse lenzen uit het L-segment. Die heb ik niet meer want dat gesjouw was ik zat. Soms wel jammer want met de resultaten waren natuurlijk retescherp. Kost moeite met de Sony, althans uit de losse hand.

Zo dus. :slight_smile:

3 likes

Hahah thnx mister :+1:
Zal Snapseed eens proberen.

1 like

Kan niet achterblijven.

20 likes

Staat er nog 1 op marktplaats, Die van jou Opa?

Nee. Die woont nu in België :+1:

Die is de???

De Turtle en de Samurai DG zijn verhuisd naar België.

Mag hier nu ook posten met deze nieuwe aanwinst

26 likes