Het grote "Omega Only" topic

Vraagje: valt een Reduced nu echt klein of niet? Ik ben tot 40mm gewend maar ik lees af en toe dat deze echt kleiner valt.

Reduced is iets kleiner als wat je gewent bent, zal niet opvallen.

5 likes

Reduced is aanzienlijk kleiner (vs. Pro) en een tikje uit balans imo.

2 likes

Thnx! Niet helemaal zeker wat ik mij hier bij voor moet stellen?

Look and see. Geen idee wat je polsmaat is, mits 17cm>: go Pro :wink:

5 likes

Thnx, mooi vergelijksmateriaal :+1:

De oude band vind ik mooier denk ik en ik heb een 17,5 pols btw :wink:

1 like

Dan mooi voor de Pro gaan :+1:
De bandbreedte van de Reduced is 18mm. Net te smal/iel imho

2 likes

De subdials staan te ver naar buiten zeg maar

4 likes

Same here.

:point_down:

Op leer draagt een Pro kleiner:

En kan zelfs op suede en canvas :sunglasses:

14 likes

Thnx!

Ben je al om? Ik ben een redelijk pro Pro zoals je kunt lezen :smile:

1 like

Op jouw foto’s is de Pro beter in balans en “vult” de pols beter. De Reduced valt binnen de pols lijnen en oogt wat ielig zo. De dials staan meer naar buiten bij de Reduced en bij de Pro zijn ze beter verdeeld. En ik ben wat OCD qua verdeling :sweat_smile:

Eerste indruk, klinkt als Pro :wink:

1 like

Pro kan nog best <17 cm polsmaat. Op de pols lijkt die in eerste instantie voor ons wat groot maar als je 'm in de spiegel ziet is die een prima maatje.
Voor referentie: 2018 speedy op mijn 16 cm pols

10 likes

Dat vind ik dus ook. Zou niet mijn keuze zijn…

Eensch!! :point_up_2:t2:

2 likes

Hij staat je goed :+1:
Foto’s kunnen inderdaad een vertekend beeld geven.

Overigens is de Pro eigenlijk 40mm (bezelmaat) en de lugs maken ‘m ook beter draagbaar. Al met al een topper voor mij.

1 like

Thanks. :slight_smile: Ik was liever gezegend met iets dikkere polsen… maar het is niet anders.

Als horlogeliefhebber ben je soms zo geconcentreerd op diameters en lug-to-lug maten dat je vergeet om ze daadwerkelijk te passen en te dragen. Voordat ik ‘verlicht’ was met het horlogevirus droeg ik o.a. een 50 mm flieger en 45 mm duiker, en nooit het gevoel gehad dat die te groot waren. :rofl:

1 like

Gave foto’s Metin :ok_hand:t2:. En hele mooie combinaties, vooral die suède en die canvas, goeie tips!

1 like

Bedankt Willem-Jan :smile:

1 like

Ik heb in de kerstvakantie heel kort een speedmaster gehad met de afmetingen van een reduced.

Wat mij vooral tegenstond toen hij eenmaal binnen was, was de 18mm bandbreedte. Niet alleen dat 18mm ielig is, maar ook de verhouding tussen kastbreedte en band was m.i. met 39/18 verre van ideaal. Ik heb wel wat vintage horloges met 18mm bandaanzet maar een speedmaster heeft toch een flinke kast (ook qua dikte), dan is 20mm echt beter, ook op een 39mm kast.

Dit had ik op basis van de foto’s echt niet verwacht. Sowieso irl proberen is dus mijn advies, ongeacht je polsmaat!

Hieronder de ‘boosdoener’ (wel een mooi ding trouwens :sunglasses:)

8 likes