Het grote "Omega Only" topic

Datejust is er niks bij :grin:

2 likes

Grappig dat veel mensen mensen hem met de DJ vergelijken, terwijl Omega deze bezel op oa Constellations al gebruikt sinds de jaren 50! Naar mijn mening is de look en feel van de DJ veel klassieker dan de Globemaster.

De bezel roept al snel DJ.
Dit model is net wat stoerder.

Alleen jammer dat deze op staal net wat minder is

Dan zie ik toch liever een DJ op jubilee.

14 likes

#Seamasterspam

12 likes

Mensen associëren de fluted bezel met Rolex omdat ze hem constant hebben gebruikt in een populair model. Ik begrijp de associatie, maar een beetje onterecht dat mensen het hele ontwerp element nu als “rolex” zien. Het is inderdaad ook onderdeel geweest van niet Rolex ontwerpen voordat Rolex het voor het eerst gebruikte.

Ik vind hem persoonlijk mooier dan de date-just. Iets meer chill en klassiek. Die fluted bezel is ook Tungsten staal. Op een of andere manier vind ik dat heel cool. Omdat het in mijn ogen een kruising is tussen Dress en Sport horloge en het daardoor wat robuuster is.

2 likes

Even een fotootje van mijn sinds een week of drie in bezit zijnde Speedmaster CK2998 limited. Zeer geslaagd model wat mij betreft, hij bevalt goed.

31 likes

Erg veel Sea- en Speedmasters in dit topic. In toenemende mate wel eens een Globemastertje. Waar blijven de Railmasters???


18 likes

Schitterend!

2 likes

15 likes

Terug na een grote servicebeurt!

13 likes

17 likes

10 likes

Plug plug plug. Straks in t blauwe.
@tompj, niks voor jou?

9 likes

Mooi, maar niet zo mooi…

…wat mij betreft.

16 likes

Nog meer HF leden die de 28e naar Frankfurt gaan? Heb er heeel veel zin in :+1:

May 28th

9.30- 10.15 Welcome coffee and light breakfast

10.15-10.30 Welcome speeches by Omega and Fratello

10.30-11.00 Apollo astronaut Charlie Duke will talk about his time in space (and on the Moon)

11.00-11.45 Panel discussion with Charlie Duke and Omega

12.30-14.30 Lunch (in the presence of Charlie Duke)

14.30-15.30 A presentation of the new Omega (Speedmaster) watches

15.30 End of the event

8 likes

Ik stel me al tevreden met sfeerbeelden. Posten dus…

1 like

Er zullen geen Rolexen zijn ,scheelt een hoop gezeur hier :joy:

5 likes

Zeg aan Duke dat je zijn foto hebt teruggevonden.

https://boldlentil.wordpress.com/tag/family-photo/

Heel apart. Heb op de site van de goede man gezien dat hij wel $ 150,00 vraagt voor een foto met handtekening. Nou zal dat tijdens de Omega meeting wel loslopen maar ik wil proberen om mijn Extract of the Archives door hem te laten signeren.

2 likes

14 dagen geleden poste ik een nieuwe Omega groepsfoto, maar deze was sinds vorige week niet meer actueel. Vorige week is er weer eentje bijgekomen, wederom een “International Collection”, nu 62 in Staal en met witte wijzerplaat, Caliber 269, in prachtige staat.

26 likes