Edit. Omega uit een lade, in ere hersteld

Dank alle voor de reacties . Zo te zien is dit zo goed als zeker een echte omega die ik gevonden heb.
Hoe gaaf is dat!

Ze gaat een service krijgen en wordt netjes gemaakt.
Nee de kast gaat niet gepolijst worden, goede grondige poetsbeurt is voor de kast voldoende .
Glaasje wil ik origineel en netjes , dus deze polijsten of anders een echt omega glaasje terug erop.

Kosten zien we wel, hoort erbij helaas.
Als de boel klaar is maak ik wel een topic aan…
Ik ga het horloge niet zelf houden…geef hem direct aan mijn oudste zoon heb ik al besloten .

Zo, nu berichtjes even bekijken in mijn inbox.
Sinds dit topic heb ik ineens “vrienden”

28 likes

Gaaf! Is dit niet zo’n Jedi of weet ik wat voor Star Wars bijnaam?

2 likes

Prachtige vondst! Die is het restaureren zeker waard…

1 like

Lijkt mij ook. Niet, zoals forumleden aangeven, naar Hobby Bob brengen om een paar euro te besparen.

1 like

Zo gaat dat altijd…

2 likes

Eens. Want iedere horlogemaker die geen Omega Service Center op de gevel heeft staan is per definitie een beunhaas.

5 likes

ja hoor ik doe zeker chrono’s :wink:

Schitterende vondst overigens. Je bent van harte welkom om er eens mee langs te komen en Tilburg en hem een onder de microscoop te leggen om te kijken hoe het uurwerk er aan toe is. Overigens geen Omega Service Center :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Heel mooi horloge met een hoge sentimentele waarde. Niet weg doen dus :wink:
Zou het glas laten vervangen en een andere (passende maatvoering) band er op gooien en het horloge koesteren

1 like

Mooie klok! Fijn naar een Omega erkende horlogemaker brengen en goede afspraken maken wat je wel en niet wilt. Gezien de leeftijd zijn er al 2 onderdeeltjes die als modificatie sowieso vervangen moeten worden die een reguliere horlogemaker niet kan krijgen.

1 like

Als deze straks weer netjes is dan heb je echt een serieuze topper…

1 like

Please don´t.

Ja maar dan mis je het Omega logotje in het centrum (Mijn laatste vintage Roamer chronograaf heeft dat ook, een van de weinige merken die het deden)

1 like

Nope. De door wijlen Chuck Maddox genoemde Jedi & Darth Vader kwamen ofwel in een ´TV-dial versie´ (de OG Jedi) of in een Tonneau kast (Anakin Skywalker & Darth Vader).

Wijzerplaat lijkt er wel heel goed op!

image

9 likes

Wat dan?
Ben erg benieuwd .

Deze of volgende week even stappen ondernemen tot herstel iig.
Komt goed, absoluut !

Afschuwelijk zo n ervaring!

2 likes

Volgens mij heb ik nog een origineel plexi liggen voor deze chrono.

4 likes

Laat maar weten!

Veertje dat de seconderunner van de chrono omhoog duwt: oude hebben een teflon coating die los kan laten en door het uurwerkje gaat reizen. De nieuwe zijn mooi glad gepolijst.
Plaatje dat de uurhamer bedient. Oude hebben een gaatje. Nieuwe zijn dicht. Bij de oude kan een blokkering van de reset ontstaan. Geen hele hoge bedragen maar wel essentieel om te vervangen.

2 likes

zaaaaalig deze.

1 like

En dat willen we niet!

Krasjes lijken wel extreem zo.
Valt reuze mee in real live.

5 likes

Uurtje poetsen met unipoets en je kent hem niet meer terug👍

1 like