Omega vintage seamaster chronometer 37mm waarde?

Hallo,

Ik heb een vintage omega op het oog, maar ik vraag me af wat een goed bod zou zijn. Ik heb (nog) geen foto’s.

Het is een omega Seamaster 18k chronometer uit 1967 met een kast van 37mm. Deze zijn volgens mij redelijk lastig te verkrijgen en ik kan niet goed inschatten wat een goed bod zou zijn. Het verkeerd in een goede staat.

Enig advies over de waarde?

Groet,
Alex

Enig advies? Begin eens op C24 zou ik zeggen

Niets kopen tot je fatsoenlijke foto’s hebt.
Zonder (goede) foto’s kan men er hier ook niets zinnigs over zeggen ben ik bang.

1 like

Kast en wijzerplaat ziet er goed uit.vraag om een foto vh uurwerk als dat kan. Uit welk land moet het komen of is het NL beschikbaar?

Foto van het uurwerk inderdaad vergeten. Hieronder toegevoegd. Deze is NL beschikbaar.

Het lijkt in orde voor zover mijn kennis gaat. Kan echter moeilijk een prijs inschatten. Ik zie niet veel Seamaster chronometers namelijk. Moet ik daar veel waarde aan hechten?

Uurwerk ziet er netjes uit. Zoek met het referentienummer eens op Chrono 24 dan krijg je vast een indicatie van de verkrijgbaarheid en het prijsniveau. Zou wel eens stevig kunnen zijn.

Of de kast etc in mooie staat is is niet aan mij om iets over te zeggen, maar het is wel een hele gave combi zo in goud met die wijzerplaat en de vouwsluiting.

1 like

Ik kan er op Chrono 24 maar eentje vinden van bijna 3.000. Dat gaat mij te ver en is (denk ik) ook overpriced. Ik zal het zo goed mogelijk vergelijken met soortgelijke Seamasters en een beetje met Constellations.

Dank u voor de hulp tot zo ver! :slight_smile:

Hier een vergelijkbare: https://veiling.catawiki.nl/kavels/12190313-omega-seamaster-automatic-chronometer-automatic-calibre-564-1967-men-s-watch

Die is plated, niet solid

Eens maar tel er een paar honderd E aan goud bij op en je zit goed.

Wel redelijk veel honderds denk ik qua gewicht :wink: Een gram of 30 of nog meer?

Aan goud? Zal toch niet?

36mm kast met redelijk wat “body” en goud is ook zwaarder dan staal

Eens. Nou op 3k komen we in ieder geval niet uit

Wel zwaar gepolijst helaas, die lugs zijn flink naar de haaien.

Zo hoort het;

Voor 1700 tot 1800 kan ik deze meenemen. Als ik het vergelijk met prijzen op C24, dan lijkt het me een eerlijke prijs. Aan de andere kant kan ik het misschien ook lager krijgen met wat geduld via catawiki.

Het zou mijn eerste vintage worden en te veel betalen zou dikke zonde zijn.

lager via Catawiki ??... altijd afwachten wat de zg Catawiki-deskundigen er van vonden…

Als ik een vergelijkbare zie op CW, dan kan ik een mooie prijsindicatie zien van de deskundigen inderdaad. Ik hou het in de gaten.