Omega

Hey,
Ik heb sinds kort een omega gekocht maar ben niet zeker of deze echt is.
Ik zou graag eens horen wat jullie ervan vinden

1 like

Ik vermoed dat het horloge origineel is. Het is een model dat ik eerder heb gezien. Tevens zijn zulke kleine vrouwenhorloges niet populair voor namakers omdat ze ook een geringe waarde hebben.
De kroon twijfel ik over. Die oogt wat groot en niet helemaal lekker aan te sluiten op de kast.
Uurwerk is moeilijk oordelen zonder foto.

1 like

Iemand gaat iets roepen over betere en scherpere foto’s. En of de achterkant eraf kan… in 3…2…1.

1 like

Dameshorloges zijn geen verzamelobject, vandaar dat de aanwezige kennis en interesse op HF beperkt is.
Er staat niets op de buitenkant van de bodem, dat is positief.
Om het horloge te kunnen identificeren is een foto van de binnenkant van de bodem nodig. Daarvoor moet je even bij een vriendelijke horlogemaker langs gaan (niet een juwelier!)
Aan de hand van de inscripties binnen in de bodem kan dan gekeken worden wat het is en of het echt is of niet.
Het is een stalen bodem met - dus - een doublé kast. Dat vind ik minder positief, maar ik wacht af tot er een - duidelijke - foto van de binnenkant van de bodem is. Schrijf voor de zekerheid even alle nummers en andere tekst op, mochten de foto’s toch niet zo scherp uitvallen. :wink:

Een Omega Big Crown