On Hold Seiko Sportsmatic Deluxe 38mm zwart/grijze plaat incl dozen -

Te koop geen ruil :
Seiko 5 Sportsmatic Deluxe uit 1965 met een prachtige grijs/zwarte wijzerplaat en die heel subtiele zilveren wit - licht verhoogd geplaatste- minutenring, en doos en omdoos. Een vrijwel nieuwe Hirsh band met Seiko sluiting, al is die iets te groot dus ik weet niet of dit de originele sluiting is. Slechts een jaar of 2 gemaakt als ik goed op de hoogte ben.

[Sportsmatic 5 | Seiko Milestones | THE SEIKO MUSEUM GINZA]
(https://museum.seiko.co.jp/en/seiko_history/milestone/milestone_05/)

Volgens mij heeft de wijzerplaat geen Sunray bewerking maar het glaasje ( acryl/hardlex ?) geeft eenzelfde effect. Opgelegde uurmarkeringen en vlijmscherpe wijzers op die charcoal oftewel grijs/zwarte plaat. Prachtig, echt een mooie vintage maar helaas net niet mijn maat dus hij mag weer gaan.

Loopt uitstekend met circa + 10 sec/p/dag, de hacking werkt, en de datum snelverzet gaat via de kroon op 2 uur. Recent door de vorige eigenaar nog geserviced en hij geeft nog tm maart 2022 garantie op het uurwerk. In Japan dan hè ! maar het geeft wat zekerheid denk ik.

Merk en model: Seiko 5 Sportsmatic Deluxe 7619-7010

Diameter: 37,8 mm, hoog 12,6mm inclusief dik acrylglas, en L2L 43mm

Leeftijd: 1965

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: okt 2021 Via C24 uit Japan tot mij gekomen

Originele doos en/of eventuele accessoires: originele doos en omdoos

Verzendkosten of afgehaald: aangetekend versturen is inclusief in NL

Conditie (krassen, werking etc):

In een heel mooie staat voor 1965, uiteraard met wat kleine gebruikssporen zoals kleine putjes op de zijkanten en een enkel dun streepje maar zeker geen grote beschadigingen, en de wijzerplaat is helemaal top. Inscripties en nrs op het kastdeksel zijn ook nog scherp. Zie de foto`s :heart_eyes:

Soort uurwerk en kaliber: 7619A

Vraagprijs: 450,- want met dozen en de zeldzamere grijs/zwarte plaat en hij is mooi. En dat is wat ik ook betaald heb incl de import heffing dus dan ben je daar alvast vanaf :slight_smile: .

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

14 likes

En bieden maar :+1:

:soccer:

Komt dat boooooooooooooooooooood …

:heart_eyes: :smiley: :beers:

:partying_face: :slightly_smiling_face: :+1: