Onervaren aankoop Rolex

Morgen samen, zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik onervaren en onwetend als het op een Rolex horloge aankomt. Echter, het wordt tijd om de verzameling uit te breiden met een Rolex, aan te kopen via Chrono24. Ik heb mijn oog laten vallen op het model GMT master (two tone). Iemand tips of ideeën waar ik op moet leren? Dank voor jullie moeite om te reageren.

1 like

1 wie is de verkoper en waar zit die? Liefst niet in Nigeria.
2 is de prijs marktconform?Chrono24 zit vaak erg hoog in de boom.
3 is er iets bekend over de onderhoudshistorie en is die aantoonbaar?

Verder vooral heb je zelf een goed gevoel bij de deal, than go for It!

3 likes

Wil je vintage of modern?

Voor vintage zou ik een betrouwbare verkoper opzoeken (evt mét winkel). In het mijnenveld van vintage zou ik mijn eigen “kennis” niet afdoende vinden.

Voor nieuw naar de AD

2 likes

Voor beide, maar voor vintage nog sterker geldt “buy the seller”. Als je niet genoeg ervaring zelf hebt, (heb ik zef ook nog niet) dan moet je gewoon naar een betrouwbaar verkoop adres. Eentje waar ze garantie geven, een reputatie te verliezen hebben en waar je gewoon naar binnen kunt stappen als (je denkt dat) er iets mis is.
En zeker op chrono geldt, als het er uit ziet als te mooi om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook…
Een nieuwe two tone gmt zou je via de AD relatief vlot moeten kunnen krijgen lijkt me, dat is de veiligste optie natuurlijk.
Succes! Ik hoop dat je wat moois vindt!

3 likes

Dat valt vies tegen. Rootbeer geen optie momenteel.

1 like

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties, ‘buy the seller, not the watch’.
Rolex horloges zijn gewild, super hot, en dan komt het slechte bij de mens naar boven. Zeer goede reporducties waarbij je het verschil bijna niet ziet, ‘frankenwatches’ waarbij onderdelen niet bij elkaar horen, horloges die later gestolen blijken te zijn, enz enz. Daar kunnen we via een forum j niet bij helpen.

Het is wel simpel op te lossen door een vertrouwde dealer uit te zoeken. Het kost misschien iets meer maar is het zeker waard.

• beknibbel niet op die laatste paar euro als je een keus hebt tussen vertrouwd en goedkoop
  • Two Tone horloges zijn vaak nog wel via de dealer te krijgen, loop naar S&C of Gassan en kijk of ze kunnen leveren, heb je meteen de volle 5 jaar garantie en nog een leuke ervaring ook
  • Ga naar een bekende grey dealer zoals precisionwatches.nl of pre-owned van S&C, vaak zaken mee gedaan, goede plekkeb (maar er zijn meer goede). Je kan ze ook bellen en vragen of ze op zoek kunnen naar dat ene uurwerk die je zoekt
  • Ga je perse via Chrono24, goed naar de recensies kijken, geen recensies, geen koop
  • leg het horloge op een watchgrapher voor aankoop, scheelt je een hoop gedoe later

Happy hunting

3 likes

Da’s niet eerlijk, de rootbeer is super hot en f8cking mooi :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik heb geen verstand van rolex maar ik zou zeggen geen!!! chrono24 of catawiki!
De deur bij een betrouwbaar adres staat open die hoef je niet in te trappen😉

2 likes

Iedereen die bij catawiki koopt wordt volgens mij automatisch gebanned hier door @jur :smile:

3 likes

Chrono24 kan prima. Ook hier zitten bedrijven die

1 binnen Europa, met goede recensies en trusted checkout.

Al die winkels en grijze dealers worden blij van die bangmakerij hier op het forum :sweat_smile:

5 likes

Ik zou @HanDavinci benaderen met deze vraag. Hij houdt ook van Rolex en Cartier. Met deze horologische overeenkomst tussen jullie kan dit niwt fout gaan.

7 likes

Inderdaad. Gewoon een zoekopdrachtje sturen, vindt ie leuk.

3 likes

Ik wil niet benaderd worden met deze vraag. Ik hou wel van Rolex en Cartier, maar ik denk niet dat wij een horologische band gaan vormen.

8 likes

Serieus? Ok… ik dacht dat die op de “rolex voorraad topics” regelmatig voorbij komen maar kan er naast zitten, is niet een model waar ik naar op zoek ben en dan blijft ie toch minder hangen.
Over het algemeen two tone en vol goud is wel een heel stuk beter aan te komen dan staal.

1 like

Ch24 kan zeker prima, ik heb via hen een stuk of 10 horloges gekocht en ben daarbij maar 1 keer (bijna) nat gegaan.
Dat was wel met de duurste aankoop via dat platform (een van de twee rolexen. Met vintage seiko/grand seiko niks aan de hand).
Is uiteindelijk wel goedgekomen maar wel bijna 5 maanden op mijn geld retour moeten wachten.

1 like

Deze wordt grijs aangeboden voor 3k premium.
Ik heb vrijdag bij 2 AD’s gevraagd naar de mogelijkheden maar die waren er niet. Een twotone sub wel maar ook beperkt en met enige wachttijd.
Ik ga me in ieder geval de komende maanden verdiepen in andere merken.

1 like

Of goed zoeken naar een mooie vintage!

1 like

Oh echt? Dacht altijd dat het daar relatief goedkoop was :smiley:. Zijn de bekendere huisleveranciers van HF vaak beter qua prijs?

Ik zou ook eens kijken op rolex forum.nl. Daar staan een aantal betrouwbare partijen ( die hier ook goed bekend zijn) in de grijze markt. Dat is wel safe volgens mij.

Bij Chrono24 moet je geen Rolex gaan kopen, je kan beter 1500 euro meer uitgeven in Nederland, Als je ooit brokken hebt dat je het lekker in Nederland kan regelen, En in Nederland kan je zeker rekenen op een goede garantie,

2 likes