Onjuiste info bij Steiner

In een eerder berichtenoverzicht, wat heeft plaatsgevonden begin van deze maand werd door een bezoeker enige opmerkingen geplaatst over enkele IWC Mark X’s en een Mark XI. De heer Steiner heeft op dit opmerkingen fors gereageerd en een hele discussie had plaats gevonden. Hoofdzakelijk stond daarbij ter discussie of de heer Steiner onjuiste informatie had verstrekt.

Of de heer Steiner al dan niet verkeerde informatie heeft verstrekt kan ik niet beoordelen. Wat ik wel kan beoordelen is dat de heer Steiner zeker een van de twee Mark X’s op Ebay heeft gekocht (om precies te zijn op 11 juni 2006) en dit horloge vervolgens voor maar liefst het vijfvoudige aan de man probeert te slijten. Een en ander geldt tevens voor een Omega, een Rolex en ook andere horloges. De betreffende Omega bijvoorbeeld, herkende ik meteen, nu deze voor de Japanse markt bestemd was en dus zeldzaam. Dit stond ook zo exact omschreven in de omschrijving op Ebay. Toevallig dat ook een Breitling met originele sticker in de winkel lag. Na onderzoek bleek die ook via Ebay te zijn aangeschaft, evenals een contemporaire IWC. Alle horloges zijn hooguit voor een vierde van de aangeboden prijs aangekocht, als ik een en ander vergeleek met de prijzen op de betreffende website van Steiner.

Ik begrijp - en dit zeg ik met alle respect - dat de heer Steiner zijn brood moet c.q. wenst te verdienen en dat er altijd “vraag en aanbod” geldt voor bepaalde horloges, maar de prijzen die op de website van Steiner worden gehanteerd staan in geen enkele verhouding tot de aanschafwaarde. Op deze wijze kan elke particulier een winkeltje beginnen en dan volstoppen met peperdure horloges. Dit is geen beschuldiging, dit is een feit. Een feit wat mij persoonlijk erg tegen de borst stuit. Horloges te koop aanbieden voor maar liefst € 6.000,-- tot € 8.000,-- terwijl deze zijn aangeschaft voor € 1.500,-- tot € 2.200,-- is een belediging tot wie het zich richt!

In eerste instantie had ik deze informatie niet willen delen op dit forum. Het is immers een vrije markt economie en iedereen kan voor een object - of dit nu een horloge of iets anders is - een vraagprijs hanteren, zoals hem of haar goeddunkt. De arrogantie van de heer Steiner, zoals geuit en tentoongespreid in een vorige mail noopte mij evenwel hier tegen in te gaan en wel degelijk een misstand aan de kaak te stellen. Ik adviseer de heer Steiner daarom in het vervolg niet zo hoog van de toren te blazen, of, zoals een ander het stelde, zo gepeperd te reageren.

Hoogachtend,

Horlogier

Wat wil je nou hiermee bereiken door dit bericht 2x toe op dit forum te vermelden?

Ik vind het erg zwak om iemand zwart te maken op deze manier.

Als men met dit soort stevige stellingen komt lijkt het mij ook netjes om ze eerst voor te leggen aan de andere partij. Deze kan dan zelf beslissen of en op welke wijze hij wil reageren. Hoor en wederhoor is een waardevol principe. Wat mij betreft ook voor dit soort berichten.

p.s. heb zelf nog geen zaken gedaan met Steiner, maar wel regelmatig te kwijlen voor de etalage en weet dan gelukkig niet wat men voor de ingekochte waren heeft betaald. Het is aan mij om te beslissen of ik de gevraagde prijs wil betalen of… zelf op Ebay zoeken en tot zaken komen met een grote onbekende uit Verweggistan.

Zoals reeds opgemerkt: iedereen is vrij om te beslissen waar men zijn horloges koopt.

Nogmaals: wie een gepeperde bal kaatst moet hem ook gepeperd terug verwachten.

Hallo Horlogier,
Ik vind het normaal wat Steiner heeft gedaan hoor.
Hij ging in zijn ogen in op onjuiste aantijgingen en dat is zijn goed recht.
Als jij goed kijkt kan je ook zien wie het verhaal “gepeperd” is begonnen dat was immers IWC gek toch ?
Of dat telt dat niet ?
Philipp ging in mijn ogen correct in op de materie , welke bewoording bedoel jij dan precies ?
Trouwens aan het eind van het verhaal komen ze weer met elkaar in het reine.
Waarom moet jij dan weer onrust zaaien ?
Je naam is Horlogier… er zit toch niet een stukje broodnijd bij ???

Daar gaan we weer ; - )

Bijzonder ook dat ik voor 11:00 uur vandaag al 3 telefoontjes gekregen heb van klanten + kennisen die mij aangeven dat er een leuke post online staat. Op zich al een prachtig kompliment om de dag te beginnen, toch?

Het begin van deze post ging erover dat wij verkeerde informatie verstrekken, dat is inmiddels opgelost zoals gebleken na mijn antwoorden en de reacties die daaruit kwamen. Nu gaat het schijnbaar om de prijzen, gelukkig maar, hebben we straks alles gehad.

Samengevat komt het er in beide gevallen op neer: Kennis is Macht, of het nu gaat over de geschiedenis, beoordelen van de orginaliteit, zeldzaamheid, prijs enz. Dat geldt niet alleen in de horlogewereld maar is eigenlijk van toepassing op elke handel die er gedreven wordt. Afgezien van het feit dat er een risico - investering tegenover staat die eerst maar eens gedaan moet worden voordat er misschien een winst overblijft.

Lees en hoor regelmatig dat er liefhebbers / verzamelaars / partikulieren zijn die of online of op een beurs een ‘koopje’ bemachtigen, niets mis mee en komplimenten voor de beslissing om toch tot aanschaf over te gaan. Als wij het doen is het opeens een schande?!?! Daarbij verberg ik onze naam niet op online veilingen zoals veel van mijn collega’s wel doen omdat ik nu eenmaal vind dat wij niets te verbergen hebben, is een open markt van vraag en aabod waar een een ieder op kan reageren om meer te bieden. Onze prijzen zijn internationaal marktkomform en de vraagprijs is niet altijd de prijs die wij ontvangen ; - ( Zeker niet als wij vinden dat de koper klant kan worden.

In geen enkele verhouding tot de aanschafwaarde + dit is geen beschuldiging, dit is een feit.+De arrogantie van de heer Steiner + degelijk een misstand aan de kaak te stellen:

Deze opmerkingen gaan mij wel een beetje te ver en heeft verder niets meer te maken met de manier van communiceren die iwc gek in het begin heeft gedaan. Zijn opmerkingen waren al op het randje maar het zal wel typisch nederlands zijn om daar nog eens overheen te gaan. Natuurlijk mag iedereen zijn menig uitten maar dit lijkt mij meer op het artikel over de ‘nederlandse horloge fabricage’ welke laatst in de Telegraaf stond waar een gefrustreerde journalist op zaterdagmiddag onaangekondigd en zonder afspraak ‘vastliep’ omdat hij niet direkt geholpen werd terwijl wij druk bezig waren om alle klanten te helpen. Uit rancune heeft hij ons toen hard aangepakt.

Hopende je [ jullie ] voldoende geinformeerd te hebben.

Groeten Philipp Stahl

Als ik ook op de website kijk van Steiner krijg je ook 2 jaar garantie en een gratis taxatierapport.
Als op het taxatierapport de waarde staat , waar het horloge verkocht voor wordt bij Steiner dan moet die prijs toch in orde zijn?
Je kan je in ieder geval niet bekocht voelen toch…
Of zit ik er naast misschien kan Philipp uitleg geven over het een en ander ?
Ik ben eigenlijk benieuwd wat voor traject zo`n horloge nou aflegt wordt het helemaal nagekeken,gereinigd etc. etc.
Ik zou graag info hebben in deze.

Klopt Peter,

Wij geven standaard 2 jaar volledige garantie en een kompleet taxatierapport op naam uitgeschreven die voor de inboedel- of sieradenverzekering gebruikt kan worden. Tevens hanteren wij al jaren het ‘vaste inruilrecht’. Wij vinden het juist belangrijk om extra aan te geven bij een verkoop dat de koper een waardevaste aankoop doet doordat hij de mogelijkheid geboden krijgt om zijn aankoop altijd voor dezelfde prijs bij ons in te ruilen.

Vandaar dat wij na inkoop al onze horloge laten nakijken, reinigen en eventueel repareren voordat ze in de verkoop gaan. Dit altijd zo dat de orginaliteit van het horloge ongewijzigd blijft want juist daarom zijn sommige vintage horloges beduidend duurder dan andere. Het heeft natuurlijk geen zin om zulke garantie te geven als je niet zeker weet dat de klant een uitstekend horloge koopt. Verder wil ik nog even aangeven dat het een stuk makkelijker is om een klant te krijgen dan om hem te houden, als er dan al een discussie ontstaat over garantie gaan wij daar altijd uiterst coulant mee om. Wij investeren liever in onze klanten dan in een advertentie in een glossy magazine. Mond op mond reclame is juist in ons vakgebied het enige waar je goed mee scoort en dat willen wij graag zo houden.

Aarzel niet om te reageren bij verdere vragen, het beste rechtstreeks op info@steinermaastricht.nl

Groet Philipp

Het zou je sieren als je bij dit soort berichten je naam en professie plaatst Horlogier, dan weten we misschien waar je jaloerse houding vandaan komt…
Ik vind dit zulke flauwe berichtgeving dat ik het bericht het liefst zou verbergen en als de heer Stahl dat wil doe ik dat ook. Deze discussie hoeft niet op twee fronten gevoerd te worden.

Ik ben het weer eens helemaal met je eens Henrik,
het zou horlogier sieren als hij zijn excuses aanbied aan Philipp, net als Wimster al eerder heeft gedaan.
dat hele verhaal over die inkoop van horloges op eBay van Philipp komt op mij over als broodnijd.

André

Ik had gezworen om niet meer te posten maar het is oud zeer dus.

Ik vond/vind het hier en op het ander forum een te groot vriendenclubje.
Ik ken jou jij kent mij en vul maar in.
Daar heb ik helemaal niets mee.
Iedereen mag een mening hebben zolang het maar niet op de man is.
Ik heb nimmer Steiner onderuit gehaald maar de mensen die allerlei vergelijkingen maakten met de Steinder Ltd en enkele topmerken ging mij een stapje te ver.
Daar had ik niet eens veel moeite mee maar meer met het feit dat je vervolgens enkele PM’s ontvangt waarbij enkele medeforummers een hele andere mening hebben en dan op het forum.
Dat is een typische Nederlandse eigenschap.
Als een “leider” iets plaatst dan zijn er altijd lieden die klakkeloos erachteraan gaan, om erbij te horen.
Over integritet en eerlijkheid daar heb ik op dit forum en die andere wel genoeg van gezien.

Voor mij telt maar 1 ding, mijn eigen mening en niets anders.
Dus wat heb ik gedaan, gezellig een dagje Maastricht. (wel een rot eind rijden trouwens :slight_smile: )
De ontvangst van Philipp was top.
Alles werd uit de kast getrokken, letterlijk en figuurlijk.
Geen koffie , beste Philipp,foei. :wink:
De bruine IWC liet hij ons ook zien en hij vertelde eerlijk dat niemand kon vertellen of dit orgineel was.
Nou eerlijker kan niet, lijkt mij.
Rolexen Panerai’s en FM’s ik heb alles voorbij zien komen.
En ook de Steiner LTD…mijn ongezouten mening is:
Mooi.grote pushers en een goede degelijke kast,alleen die prijs. :frowning:
Ik zou eerder voor een topmerk gaan dan een eigen ontwerp maar de inruilgarantie is indrukwekkend dus wie weet?
Misschien koop ik tzt een Steiner (geen gouden :stuck_out_tongue: ) en loopt er een aantal jaartjes mee en ruil hem in voor iets anders.
Ik vond het gezellig,leuk en leerzaam.
Die dag heeft me een vermogen gekost aan … kleding.
1 tip neem nooit je vrouw of vriendin mee.
Het is net de PC daar.
Niet goed voor mijn creditcard maar mijn vrouw vond het reuzegezellig.
Maastricht is echt aan te raden.

Ik heb al eerder geschreven het is handel voor deze mensen,uiteraard ook een stukje liefde.
De kachel moet branden dus met winst is niets mis.
De prijzen zijn fors,dat geef ik direkt toe maar de service is uitmuntend als ik velen moet geloven.
Is Steiner schuldig omdat hij een artikel X heeft gekocht voor pak hem beet 2500 euri en deze verkoopt voor 5500 euri?
Nee natuurlijk niet, als iemand dat beweert dan heeft die een onrealistisch beeld vd economie.
Het is niet altijd rozegeur en manenschijn in de branche, ongetwijfeld zal er weer een donkere tijd komen waarbij de verkoop van exclusieve klokken als een kaartenhuis in elkaar stort.
Degene die aardig wat vlees op de botten heeft zal ongetwijfeld overleven.
Ook is iedereen vrij om een prijs op een artikel te plakken, of het wordt verkocht, de tijd zal het leren.
Ik wil als laatste nog 2 opmerkingen maken.

1. Je kan altijd onderhandelen.
  2. De hele discussie is toendertijd uit de hand gelopen waarschijnlijk heb ik mij ook laten meeslepen maar dit slaat alles.

sorry ik vind dit niet passen zulke aanvallen op mensen.
als de firma steiner iets inkoopt en daarna lekker kan verkopen is dat voor hem mooi .
dat is nu eenmaal handel.
tussen inkoop en verkoop zit zoals de firma steiner zegt ook nog het feit dat ze geheel zijn nagekeken en dat er garantie op zit.
is het horloge te duur? moet je het niet kopen zo zie ik het.
Ik hoop dat deze firma lekker aan de weg blijft timmeren ondernemerschap is meesterschap.
o ja voordat er commentaar op komt.
ik ben nog nooit bij hem geweest ken hem dus ook niet.
omdat hij te ver uit mijn richting woond.
ik kom uit Friesland.
oscar

Ik heb moeite met de stellingname van Steiner. Hij stelt:

Samengevat komt het er in beide gevallen op neer: Kennis is Macht, of het nu gaat over de geschiedenis, beoordelen van de orginaliteit, zeldzaamheid, prijs enz. Dat geldt niet alleen in de horlogewereld maar is eigenlijk van toepassing op elke handel die er gedreven wordt. Afgezien van het feit dat er een risico - investering tegenover staat die eerst maar eens gedaan moet worden voordat er misschien een winst overblijft.

Vrij vertaald zegt hij : Kennis is macht. Ik heb de kennis en dus de macht. Impliciet is dus sprake van een ongelijk kennis- dus machtsniveau. Steiner maakt hier dus gebruik (lees misbruik) van om klanten met een in zijn ogen lager kennisniveau een poot uit te draaien. Merkwaardig genoeg hebben veel forumleden hier geen moeite mee. Tot het hun zelf overkomt, dan is het huis te klein. Geen goede beurt voor Steiner.

volgens mij staat het een iedereen vrij om informatie op te zoeken over een horloge wat hij wil.
op deze manier kun je op het internet over het algemeen wel zien wat een horloge mag kosten.
je kunt bijvoorbeeld op dit forum vragen wat een type horloge ongeveer mag kosten.
met andere woorden je kunt ook kennis vergaren over een dure aankoop die je wilt doen.
maar als men ervoor kiest om zoiets niet te doen en men betaald teveel is dat de schuld van een ander dat vind ik vreemd.
gr oscar

In de regel zijn winkeliers beter geinformeerd dat partikulieren/horlogeliefhebbers.

Is het dan zo onredelijk om ervan uit te gaan dat vraagprijzen min of meer marktconform zijn.
Of is het verdedigbaar om die domme partikulier maar te paaien met allerlei mooie praatjes en drie keer de hoofdprijs te laten betalen? Ik denk van niet maar ik geef mijn mening graag op voor een betere!

Ik ben het eigenlijk wel met FreekWillem eens.

Het gaat hier om horloges en daar hebben we allemaal een warm gevoel bij…Maar wat nou als een autohandelaar een auto, die normaal gesproken € 2500 waard is ( ik neem bewust een laag bedrag omdat dit overeenkomt met de prijs van een mooi horloge), verkoopt aan iemand die totaal geen verstand heeft van auto’s voor € 7500. Dan zullen veel mensen hem bestempelen als een dief, een oplichter en meer van dat soort termen.

Mag het dan wel bij een verkoop van een horloge? Lijkt me niet, toch…?

Hoezo vindt U het ‘‘een prachtig compliment om de dag te beginnen, als U gebeld wordt door klanten + kennissen’’ over een negatief onderwerp over U op dit forum?

Vindt jij de prijzen van Steiner dan onredellijk hoog FreekWillem? Of zijn ze voor een juwelier die ook nog andere kosten dan een website heeft (huur, verzekering van tienduizenden euro’s, personeel enz enz) redelijk? Ik denk het wel.

ik begrijp jullie reactie wel en ook jullie standpunt.
ik zeg alleen maar wanneer je een horloge of auto wil gaan kopen van een bepaald merk of type je als consument ook veel informatie kan opzoeken.
als ik bij een garage kom en daar staat een auto van 7500 euro dan ga ik verder kijken op bv internet om te zien wat er gemiddeld voor zo`n auto word betaald.
is deze garage veel te duur dan laat ik hem staan of wijs ik hem erop dat hij te duur is en vraag ik waar het verschil in zit.
heeft deze garage dan een antwoord waarin ik me kan vinden dan kan ik eventueel besluiten hem daar te kopen.
ik kan hem dan niet bestempelen als dief.
nogmaals ik vind dat je als consument je huiswerk goed moet doen vooral bij dure aankopen.
oscar