Op zoek naar een field watch, maar welke? Ladies and Gentlemen we got him

Tja, ik ben dan weer niet zo een flipperaar. Dus ik koop ze voor de ‘keep’. En deze paste niet in dat straatje.
Maar misschien dat het een goed fiffer horloge zou zijn geweest :wink:

Ik twijfel vooralsnog tussen deze 2 met de Hamilton op 1. Prijs verschil is nihil.

1 like

Bulova “military” en Alba (is schijnbaar een dochteronderneming van het welbekende Seiko). Nog meer kandidaten.

Die Bulova was een stuk goedkoper als ik me goed herinner. Dacht dat hij vorig jaar voor 70 pond te koop was in de UK.

1 like

Klopt. Ff snel gekeken en zie ze rond de 100 euro. De Alba voor de helft, 50 euro.

De victorinox oogt erg rommelig. Band is sowieso niet mooi, maar wel te verwisselen. En de cijfers 1-12 hebben een enigzins klassieke uitstraling wat niet bij de cijfers op de bezel en de strakke uitstraling van de rest van het horloge past.
Dus tussen deze twee zeker de mooie Hamilton!

1 like

Blijf ik toch ook erg gaaf vinden.

Iss idd een topper, maar wel een pilot en geen field. :wink:

1 like

Weet ik maar hij werd al eerder in het draadje voorgesteld en toen had ik m opeens om m’n pols. Dacht, leuk ff een plaatje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

1 like

Al eens bij Marathon gekeken?

Ja heb ik ook naar gekeken. Zitten leuke modellen tussen. Deze maand schijnt Timex met deze te komen. 42 mm.

1 like

Na lang zoeken/lezen heb ik een field watch besteld. Het is een Bertucci geworden.

Ik heb een Bertucci A-3P Sportsman Vintage besteld.

image
image

Als het goed is over 2 weken in huis, mooi op tijd voor mijn verjaardag. :wink:

6 likes

Misschien aardig om een picknick te organiseren op je verjaardag zodat je meteen de field capabilities kan testen van je nieuwe klokje??
Alvast veel plezier!! :sunglasses:

2 likes

Haha. Goed idee. Ik denk eerder de bossen in.

Zeer licht horloge. Nu op nato gezet. Lederen bandje draagt ook erg fijn.

1 like

Ik heb het idee dat dit horloge via een of twee stops nu in mijn handen en om mijn pols is te vinden. Heel leuk om je zoektocht te lezen, bijna identiek aan die van mij en in ieder geval met exact hetzelfde eindresultaat. Ik ben er erg blij mee. Ik moest even wennen aan de vaste bars, maar met een paar Nato’s die ik voor mijn Orient Ray Raven 2 heb gekocht gaat de Bertucci goed samen.

Foto!

3 likes

De kans is groot inderdaad. Veel plezier ermee. Draagt lekker licht.

1 like

Hamilton khaki field. Als deze je wat lijkt, laat maar weten :slight_smile:

1 like

Ik heb een SKX007 onderweg om te modden en dat moet het maar even zijn. Wel een erg mooie Hamilton!

En yes, die Bertucci draagt erg licht en heeft erg goeie lume. Beter dan mijn Flightmaster.

2 likes

Ik kan je vermoeden bevestigen Leo. Ik was “the man in the middle”!:sunglasses: Fijn om te zien en horen dat het horloge je bevalt! Gr Tim

1 like