Opletten oplichter MP

Hallo verzamelaars,

Er is weer een oplichter door mij betrapt op MP met de volgende tekst:
Hello,
Thanks for your message, Am Sheru Pedro Am from United kingdom ,I want to buy the item for my son who is schooling in Africa so i will pay 40 Eur for the shipping via TNT POST , So kindly get back to me with your full bank details or PayPal details. Sorry am not too good in Dutch and i want this deal to be completed in English Below is my Son Shipping address :

Name :Sheru Abiola
Address :23 Oba Oduduwa House
City :Ile ife
State : Osun state
Country :Nigeria
Zipcode :234036

Best Regards

Met het volgende e-mail adres: sherunla@live.co.uk
Hij schijnt iemand al een horloge van € 400,00 afhandig gemaakt te hebben.
Dit verhaal is te vinden op “belazerd op het net”.

Dus men is gewaarschuwd.

Gr Ben

Als ie het geld contant opstuurt vind ik 't prima :wink:

Het is gewoon nigeriaans winkelen. Je ziet iets leuks en probeert het de eigenaar afhandig te maken. Een soort nationale sport.

Wij kunnen daar allemaal schande van spreken, maar als je in Nigeria een winkeltje opent om wiet te verkopen wordt je gestenigd…

Vindt je het raar dat die mensen eenmaal in nederland helemaal losgaan ? Pakkans is nul, en als je al gepakt word, roep je “ut is ommedattie iek swart bin” en sta je zo weer op straat. Met excuses :slight_smile:

Gewoon zelf goed oppassen. Ik heb wel eens ruim 6 weken zo iemand aan het lijntje gehouden, gewoon een beetje jennen… (wel een apart E-mailadres gebruiken :))

Bas

Dat mensen daar nu nog steeds intrappen… Als t woord Nigeria voorkomt moeten toch alle alarmbellen gaan rinkelen! Gewoon iedereen even googlen die je niet vertrouwt

– moved topic –

De laatste tijd krijg ik weer meer van deze mailtjes. De laaste weken zijn ze volgens mij zéér actief.