Opzoek naar een nieuw horloge

Seiko5! kijk even www.monsterwatches.nl

3 likes

misschien niet wat je zoekt vanwege digitaal, maar een nieuwe g-shock gw 5600 kan je altijd nieuw kopen, en dat is toch echt een bewezen ontwerp. iedereen herkent hem meteen.

Mijn eigen mishandeld exemplaar zorgenvrij sinds 2012 :

2 likes

Een horloge met een verhaal voor een fractie van je budget, het terroristenhorloge:

:joy:

Verder Timex, G-Shock 5600 en Seiko 5 inderdaad.

3 likes

Zelf zou ik voor n Vostok duiker gaan.

Maar misschien zijn jouw wensen wel heel anders. Je zou t EHBO lijstje kunnen gebruiken om je wensen wat te fine tunen, zodat we gerichtere suggesties kunnen doen.

1 like

Mand!

Hey, ik ben zelf nu ook 18 en ben met mijn 16e gestart met deze hobby. Ik ben zelf begonnen bij de seiko 800 series. Zijn hele leuke klokjes voor het geld met een goede geschiedenis. Het heeft een automatisch uurwerk (wel zonder hacking en handopwinden), een display caseback (je kan het uurwerk dus zien zitten) vond ik in het begin zeker heel leuk en het heeft ook een datum en dag complicatie.


Hier is een fototje van de seiko snk809k2. Deze heb ik toen die tijd zelf aangeschaft. Ik had deze hier gekocht: eglobalcentralnl

Ik zag dat de variant met de blauwe wijzerplaat er nu staat voor 82 euro. Ik weet niet of dit iets voor jou is? :grin:

En zoals hierboven beschreven door @marnixmoed vind ik ook dat Vostok een leuke plek is om te starten. Je kan hier gemakkelijk in het blauwe gedeelte van het forum een aantal vinden voor minder dan 100 piek. Ik ben hier uiteindelijk vintage mee gegaan met de desert shield maar er zijn ook genoeg anderen te vinden. Hier een paar fototjes van mijn vostoks dat je beetje een beeld hebt:

En dan nog tot slot een laatste recommendation: Casio. Heeft ook zeker genoeg leuks voor weinig geld! Hier ook weer een paar leuke fototjes:


Genoeg leuke keuzes voor weinig geld dus! Alvast veel plezier met zoeken naar jouw toekomstig klokje!

8 likes

Verdorie! Je bent me net voor. Ging net hetzelfde voorstellen. En is niet alleen terrorist watch maar ook het Obama watch, en wat minder gekend maar ook Chuck Feeney.
D646A968-8529-455E-9C78-87888B5060FE



Zo heb je nog 90€ à 100€ over voor een volgende aankoop, misschien iets Russisch of vintage. Bijvoorbeeld Raketa/Vostok, diverse opties mogelijk, maar bijvoorbeeld een Raketa Copernicus met zijn unieke wijzers.

Tenslotte kan je in de Seiko (5) stal zeker ook iets leuks vinden.

3 likes

Er zijn trouwens ook ronde Gshock’s rond die prijs. Succes met de zoektocht

1 like

Ik zeg de ga-2100, mooi ding man

1 like

Lol, dat is precies de ene die ik ook heb :laughing:

1 like

??:thinking:??

Bwtekent dat zo iets als precies/mee eens?

Een mooie pre owned Patek Philippe perpetual calendar?

1 like

Ik zou kijken bij Seiko 5, Casio of Timex. Wellicht nog Citizen of Orient.

Is dit iets voor je? Automatisch uurwerkje, waterdicht tot 200m, zo goed als nieuw etc.
Groetjes van een 20-jarige.

2 likes

110 euro niet 110K jongeman. Wij zitten in een andere beleveniswereld. :joy:

Of bedoel je een patec philippo?

2 likes

Ja hoe moet ik dat weten? Het hadden ook 110 bitcoins kunnen zijn!

3 likes

Meneer is 18, jij leeft echt in een andere wereld😂

Nee hoor

Ik maak gewoon een grapje

1 like

Welkom. Pas je op dat nu niet al je tijd en geld naar deze verslaving gaat?
ooops…telaat
:smile:

Bijdeze wat links…Heb je voor minder dan 100 euro een leuk begin (voorlopig):
https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/42605/casio-horloge-f-91w-1yef-retro
https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/110433/casio-horloge-mtp-1302pl-1avef

Of zoals al ander formumleden zeggen even een bezoekje aan Monsterwatches. Ik hier mijn eerste automaat gekocht (Seiko SNKL41 modded met een safierglas)
https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/seiko5-nl/

Succes en veel plezier

Kijk hier…te vinden op je geliefde forum! En ik zou snel zijn anders koop ik m zelf ;-p