Opzoek naar een nieuwe horlogeband voor mijn Casio chronograaf

Goedemorgen HF,

Ik ben opzoek naar een nieuwe horlogeband voor mijn Casio chronograaf.
De lugwidth is 14mm verspringend naar 22mm.

Iemand enig idee wat de beste zoekterm voor dit type band is, want ik kan er maar weinig vinden op het www.

Bvd.

Volgens mij mag je dat zelf maken en worden deze niet zo af fabriek geleverd. Mijn sterke vermoeden is dat jouw horloge een stalen band hoort te hebben.

2 likes

Ben ik idd ook bang voor dat ikzelf wat moet fabriceren, keuze is niet reuze.

Het is wel de originele band, ik heb eenzelfde vervangende band gevonden met witte stiksels van Casio, maar de kwaliteit laat te wensen over. Had gehoopt dat er wat betere opties op de markt waren.

1 like

Ok, interessant, Casio zelf al geprobeerd te bereiken?

Casio levert deze banden gewoon, maar wil een kwaliteitsband i.p.v de Casio fabrieksband…

Had gehoopt dat dit soort banden een specifieke naam zouden hebben, zodat ik gerichter kan zoeken.

1 like

Hij is destijds met dezelfde band geleverd als op deze foto, zelfde band als op de mijne.

1 like

Je zou naar een van de bandjesmakers kunnen stappen hier op het forum

1 like

@Plees dank voor de tip, of ik zou hem op staal kunnen zetten, ook niet verkeerd🤔

1 like

Echt 14mm, heb ook wat G-shocks en daar heb ik idd adapters voor, zodat ik er NATO of staal op kan zetten

1 like

@Jeroen.Bourne Naar mijn weten is het een Casio edifice EF-500L

OEM banden van Casio zijn leverbaar.

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.