Orient only

Vandaag binnen. Skx weg voor reparatie. Moet toch zeggen dat deze ook super mooi is. Heel erg mooi horloge.

11 likes

Prachtig! Veel plezier ermee!

1 like

Waar laat jij hem repareren? Ik heb de mijne net teruggekregen van Seiko NL. Zitten er opeens krasjes op de zijkant van de kast, terwijl de horloge gloednieuw en ongedragen is. Dat had ik niet verwacht en baal er enorm van.

Die van mij is zowiezo helemaal gekrast op de kast. Maar het probleem kwam toen ik de klok op tijd wilde zetten (regulaten) per ongeluk balansvergelijkingen aangeraakt en toen stopte hij er mee. Ik heb hem naar monster watches opgestuurd. Rob wilde hem wel nazien. Misschien doe ik dan nog wel klein aanpassing of zo. Saffier had ik er zelf al jaren geleden ingezet maar dat fijne werk met loopwerk en wijzers en zo heb ik geen vaste hand voor. Ik doe alleen saffiertje en bezel insert zelf. Ik kijk wel of Rob hem weer aan de praat krijgt en anders gaat er maar een opwindbaar binnenwerk in ipv 7s26.

1 like

Ben nieuw op het forum hier!
Bij deze deel ik ook even mijn Bambino

17 likes

Welkom op dit mooie forum. De Bambino is zeker een mooi horloge!

1 like

26 likes

9 likes

Ik heb de witte en zwarte Oriƫnt saturation.
Nu ben ik nog op zoek naar de rode uitvoering, maar is moeilijk te vinden.:sob:
Iemand tips?

1 like

En nu een andere vraagā€¦waar halen de orient liefhebbers de onderdeeltjes zoals o-ringen etc vandaan? Voor mijn skx is er overal wel wat te krijgen. Zeker bijvoorbeeld de bezel veer die nog al eens kapot wil gaan. Dit soort dingen kan ik dus nergens vinden voor orient Triton/neptune/mako. Of hebben jullie een mooie juwelier ergens in west Brabant waar ik mijn nieuwe orient in geval van problemen naar toe kan brengen? Bij mij skx heb ik na een strand/snorkel vakantie wel vaak last van zand tussen bezel en kast. Haal ik het in vijf minuten uit elkaar. Ff schoon maken evt nieuwe o-ring in de bezel en veertje nazien. Of heeft orient hier nooit geen probleem mee? Ik hoor graag jullie ervaringen.

1 like

Nog nooit problemen gehad, maar alles kan stuk - zelfs een Orient. De Weisz Group is de officiƫle importeur; die kunnen je in voorkomende gevallen vast verder helpen.

afbeelding

4 likes

Heel tof, waar kom deze vandaan? :grin:

Het is de Orient 2EV03001D. DateJust hommage (duh). Wordt niet meer gemaakt en je ziet ze tweedehands bijna nooit. Via eBay kun je wel verschillende goudkleurige versies nog kopen, maar trek de knip maar open.

2 likes

Dit is een iets ander model maar met een wat acceptabelere prijs.

1 like

Even crossposten maar.

5 likes

juist, :ok_hand:
deze komt ook van deze site, en ben er best tevreden over :smiley:

3 likes

:star_struck: Wow! Welk model is dit?

1 like

Ik moest de loep er even bij pakkenā€¦

4 likes

Yellow Mako.

9 likes

Ik heb waarschijnlijk ook onderdelen nodig. Laat even hier weten of je bent geslaagd in je zoektocht naar Orient-onderdelen?! Alvast hartelijk dank daarvoor!

1 like