Orient only

Voorlopig nog niets kunnen vinden behalve de importeur zoals is aangegeven voor garantie etc.

1 like

Op de website van de importeur kun je wel op een dealer bij jou in de buurt zoeken. Alleen weet ik niet of een dealer onderdelen zal verkopen aan je.

Voor zo ver mijn horlogemaker kon vertellen een tijd geleden is Orient erg lastig met losse onderdelen leveren, althans direct via hen zelf.
Moet dus al geluk hebben en iets op ebay vinden of dergelijke sites. Maar als particulier zijnde is het niet mogelijk om onderdelen bij hun te bestellen.

2 likes

In principe maakt het mij ook niet uit. Ik hoef niet perse zelf de onderdelen te hebben maar zou wel fijn zijn dat een dealer wel op een snelle manier aan evt vervangende onderdeeltjes kan komen natuurlijk. En ik vraag me af of dealers van orient deze toegang wel hebben bij orient.

Good 2 know, thx!

20 likes

:heart_eyes: Zoooo… mooi!

1 like

Persoonlijk vind ik duikers op staal mooier

Hoe bevalt hij? Heeft de wijzerplaat een sunburst-effect?

1 like

Draag hem minder dan ik zou willen… Krijgt wat concurrentie van de Sarb017 en een hoop ander spul in de collectie haha! Maar hij is in t echt heel gaaf. Niet echt sunburst, maar ik zou het eerder ‘piano lak zwart’ noemen :wink:

1 like

Vandaag binnen

Als ik op mijn geheugen vertrouw, is dit mijn 4e blauwe Mako.
In het totaal heb ik nu (denk ik) 2 zwarte Mako’s 2, 1 blauwe Mako 1, en 4 blauwe Mako 2’s.
Er is nog een (5e) blauwe Mako 2 op weg. Tijd voor nog 1-2 zwarte Mako’s te kopen.

11 likes

Vergeet de kroon niet dichtste schroeven :wink: mooi ding.

Helemaal fan van de makos? Triton/neptune niets voor de collectie?

Ja, goed opgelet! Maar ik droeg ze alleen voor de foto (op rechterpols). Ik laat de kroon uit om ze te kunnen opwinden terwijl ik de nauwkeurigheid meet over een paar dagen.

1 like

Mijn dagelijkse werkpaard.

15 likes

Die heb al een best leven achter zich. Ook wel tof om te zien. Blijkbaar kan de orient wel wat hebben. :+1:t2:

1 like

Absoluut! Het beantwoordt aan bijna al mijn criteria:

  • Ik wil meestal horloges die 100m of meer WR hebben. GADA!
  • Arabische cijfers, of tenminste 3 herkenpunten op het wijzerblad.
  • 12-h bezel is mogelijk mits gemakkelijke mod
  • extreem betaalbaar

Omdat de productie van Mako 2 stopte wilde ik een paar reserve-horloges hebben, want het is mijn favoriet. Ik kan ze meestal voor 60-100€ kopen tweedehands.
Ik ga nog 1-2 zwarte kopen om te modden.

De groene Kamasu vind ik ook wel mooi, maar het gebrek aan cijfers of tenminste duidelijk verschillende markers op de posities 12-6-9 stoort me.

Ja klopt
Heb hem elke dag om en geeft goed de tijd aan.
En dat terwijl ik helemaal niet zo van de mechanische horloges ben!
Maar met deze ben ik heel blij.
Heeft al heel wat doorstaan.:joy:

2 likes

En dat is een Mako 2, dus niet meer dan 4 jaar geleden uitgebracht :smiley:

2 likes

** M-FORCE **

8 likes